Kultura Edukacja
Zatrzymaj się i żyj
"Zatrzymaj się i żyj" - to hasło kampanii prowadzonej w całym kraju przez instytucje, którym zależy na ograniczeniu liczby wypadków na przejazdach kolejowych. Również lubuska policja regularnie przypomina kierowcom o zagrożeniu. 19 września przy ul. Sulęcińskiej w Gorzowie Wlkp., policjanci wspólnie z funkcjonariuszami SOK oraz przedstawicielami PKP sprawdzali prawidłowość zachowań kierowców.
Nadrzędnym celem tej inicjatywy jest kształtowanie zachowań i utrwalanie postaw społecznie pożądanych, podnoszenie świadomości o zagrożeniach wynikających z niezachowania szczególnej ostrożności na przejazdach i terenach kolejowych. W konsekwencji dążymy do ograniczenia liczby wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych oraz terenach kolejowych. Każdego roku na przejazdach dochodzi do 200-250 kolizji i wypadków, w wyniku których ginie kilkadziesiąt osób. W miejscach niedozwolonych ma miejsce około 300 wypadków rocznie, w których śmierć ponosi średnio ponad 200 osób.
Policja jest instytucją, która najbardziej angażuje się w działania zapewniające bezpieczeństwo. W wielu sytuacjach, aby ich służba była w pełni skuteczna, współpracują oni z podmiotami, które mają ściśle ukierunkowane kompetencje. Dlatego ciężko sobie wyobrazić policyjne działania w rejonie przejazdów kolejowych bez funkcjonariuszy SOK oraz przedstawicieli PKP. 19 września pracowali oni wspólnie, aby główny cel, jakim jest uświadamianie kierowców o zagrożeniach wynikających z ignorowania zasad bezpieczeństwa przy przejazdach kolejowych, został osiągnięty. Działania te mają w głównej mierze charakter prewencyjny. Stąd ulotki, wręczane zmotoryzowanym. Ale osoby, które w rażący sposób łamią przepisy nie mogą liczyć na taryfę ulgową.
1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność. Przed wjechaniem na tory jest on obowiązany upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona.
2. Kierujący jest obowiązany prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające, albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd.
Kierującemu pojazdem zabrania się:
1) objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone;
2) wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;
3) wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim;
4) omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu. (jkd)
-
Jak wybrać półkotapczan?
-
Księga oszczędnościowa..
-
Jak wybrać idealne kolczyki na..
-
Czy każdy może napisać powieść?..
-
Noclegi apartamenty Róża Wiatrów..
-
Bezpłatne webinarium pt. Czy..
-
Kurtyny spawalnicze i ich..
-
Dieta ketogeniczna – czym jest,..
-
Węże strażackie: Kluczowe..
-
Automatyczny Trading Krypto dla..
-
Centrum Leczenia Jelit w Poznaniu..
-
AG.pl oferuje szeroki asortyment..
-
Klinika Centrum Terapii Jelit –..
-
Serwis Niedźwiedzia w Luboniu -..
-
Pyłek pszczeli - właściwości,..
-
Miód Gryczany - Cudowny Dar Natury
-
Wydajne i bezawaryjne kasy..
-
Jak przygotować samochód do..
-
Carpathian Startup Fest 2024...
-
Bezpieczeństwo na Wodzie:..
-
Pielęgnacja zasłon tkaninowych:..
-
Cynamon jako skuteczny sposób na..
-
Borowik Szatański, Borowik Ponury..
-
Ślad czeskich kopaczy kryptowalut..