Kraków
W Krakowie PGNiG otworzyło pierwszy punkt kontaktu z klientami w centrum handlowym i dopłaca 500 zł do pieca gazowego

PGNiG otworzyło w Galerii Krakowskiej pierwsze w Polsce Biuro Obsługi Klienta BOK Premium. Większość spraw związanych z gazem ziemnym w domu lub w firmie mogą w nim załatwić nie tylko mieszkańcy Krakowa i Małopolski, ale również wszyscy będący pod Wawelem tylko przejazdem.

Tworzenie punktów obsługi klientów w centrach miast, utrzymywanie atrakcyjnych cen błękitnego paliwa i dopłata w wysokości do 500 zł na instalację pieca gazowego mają sprawiać, że czysta energia będzie w Polsce zyskiwać na popularności.

Reklama
Biuro Obsługi Klientów Premium to punkt z dwoma stanowiskami obsługi klientów na poziomie -1 Galerii Krakowskiej. Jego największą zaletą jest łatwa dostępność, stąd lokalizacja w jednym z najbardziej uczęszczanych miejsc w Krakowie.  - Otwieramy się na  potrzeby naszych klientów. Nasze biura będą tam, gdzie naszym klientom będzie najwygodniej i najbliżej. To ułatwi wyjaśnianie rozliczeń i faktur czy załatwienie przyłącza gazowego oraz innych procedur. Zaczynamy w Krakowie, w kolejnych miesiącach otworzymy takie punkty w innych miastach – mówi Maciej Woźniak, wiceprezes Zarządu ds. Handlowych PGNiG SA.

Łatwiejszy kontakt z PGNiG ma pomóc klientom firmy w dostępie do informacji o warunkach podłączenia do sieci gazowej, taryfach, promocjach, a w przyszłości również o kolejnych oferowanych produktach. Ma też uprościć przekazywanie danych o stanie licznika, rozmowę o szczegółach wyliczeń na fakturach i założenie elektronicznego dostępu do e-boka lub eko-faktur. W razie potrzeby wnioski, oświadczenia i inne dokumenty wymagające obecności w BOK mogą wypełniać z pomocą doradcy i składać mieszkańcy całej Polski. - Wychodzimy z czystą energią     
do klienta, zaczynając w Krakowie – mieście należącym do najbardziej zanieczyszczonych przez niską emisję w Europie – mówi Henryk Mucha, członek Zarządu PGNiG Obrót Detaliczny.
 
Do końca zeszłego roku w Krakowie z gazu korzystało niemal 259 tys. odbiorców, z czego ponad 250,5 tys. to były gospodarstwa domowe. Od 2013 r. do końca 2015 r. paliwo gazowe wybrało w Krakowie około 3,8 tys. klientów. W tym roku, tylko do końca kwietnia  przyłączyło się lub jest w trakcie procesu inwestycyjnego kolejnych 800 klientów. Mimo to zużycie gazu w Polsce utrzymuje się na zbliżonym poziomie, co można tłumaczyć m.in. łagodnymi zimami. Zainteresowanie przechodzeniem na gaz ziemny ma zwiększyć rozpoczęta w maju br. promocja „Czyste źródło korzyści”. Oferowane w niej nagrody pieniężne za zamianę pieca węglowego na gazowy wynoszą od 300 do 500 zł w zależności od wysokości zużycia gazu. Promocja potrwa do końca tego roku.
 
- PGNiG bardzo zależy na poprawie stanu jakości powietrza w Polsce, ponieważ problem jest ciągle groźny dla zdrowia milionów osób, a zimą dotyczy nie tylko największych miast – mówi Tadeusz Kuczborski, członek Zarządu PGNiG Obrót Detaliczny.  - Koszty modernizacji ogrzewania warto przeliczyć już teraz, ponieważ proces inwestycyjny potrwa kilka miesięcy – dodaje. 
 
Łącznie w całej Polsce działa ponad 120 Biur Obsługi Klientów PGNiG. Biura w wersji Premium mają powstawać w centrach innych największych miast. Jeszcze w tym roku będzie można z nich korzystać w Katowicach, Wrocławiu i Warszawie.
 
PGNiG jest liderem sprzedaży gazu ziemnego w Polsce. W 2014 r. udział firmy w dostawach gazu do wszystkich odbiorców końcowych w Polsce wynosił ok. 89 proc. 

(ac)

 
stat4u PortalPOLSKA.pl