Czechy
W dniach 26-28 kwietnia 2016 r. odbywały się w Pradze 19. Międzynarodowe Targi Gastronomiczne

Na powierzchni 5,5 tys. metrach kwadratowych swoje wyroby zaprezentowały 184 firmy z 12 państw. Targi odwiedziło 13,1 tys. osób, z czego ponad połowę stanowili profesjonaliści z branży gastronomicznej lub handlu.
 
Polskie stoisko informacyjno-promocyjne na targach po raz trzeci zorganizowane zostało przez Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Pradze.

Reklama
Z jego powierzchni mogły korzystać, np. dla celów spotkań B2B czy udostępniania materiałów informacyjnych - polskie firmy i zrzeszenia branżowe. Z możliwości tej skorzystało kilkanaście firm, m.in. Admat, Bracia Urbanek, Celpol, ŚSM Jana, Polskie Mięso Krążyński, Woseba, Flisan,
Ser Farm, Maurer oraz IZI.

Nowością tegorocznej edycji targów były liczne spotkania typu B2B w różnych obszarach przemysłu spożywczego (26 kwietnia – żywność, 27 kwietnia – napoje, 28 kwietnia – technologie gastronomiczne).  

- W jednej z hal centrum wystawienniczego odbywały się prezentacje przeznaczone jedynie dla zaproszonych profesjonalistów z branży – relacjonuje Agnieszka Walkowska-Thomsen, dyrektor eksportu agencji www.EuroTrader321.pl  - Pierwszy dzień targów był poświęcony napojom i delikatesom pochodzącym z państw Grupy Wyszehradzkiej.
   

Targi promowane były w czeskich mediach, dzięki wsparciu Funduszu Wyszehradzkiego. W ramach wspólnego stoiska Grupy Wyszehradzkiej, zaprezentowała swoje wyroby firma Mlekovita 
    - największa polska grupa mleczarska (zarówno pod względem wielkości przerobu mleka, jak i sprzedaży produktów mlecznych).

Ścieżki do zagranicznych rynków zbytu przeciera polskim producentom agencja  www.EuroTrader321.pl, która reprezentuje polskie firmy w zespołach aż 39 tysięcy agentów sprzedaży w wielu krajach Europy.

 
(a)
stat4u PortalPOLSKA.pl