Wiele miast (351)

Specjaliści znanej firmy Funky Media doradzają


Jak dzięki SXO mogą skorzystać sklepy internetowe i inne firmy z branży e-commerce? Jakie działania SXO warto podjąć, aby sprzedawać więcej? 
 
Specjalizuje się w takich działaniach wiodąca w tej branży usług łódzka firma Funky Media.

Reklama
Optymalizację strony pod kątem SXO warto zacząć od zweryfikowania sposobu prezentacji w wynikach wyszukiwania Google.

Jakość metadanych wpływa na decyzję potencjalnego klienta w pierwszym etapie kontaktu ze stroną.
 
Kolejny krok działania SXO polega na dostosowaniu strony do tego, co zostało obiecane w metadanych. Nawet jeśli stworzysz chwytliwy tytuł i atrakcyjny opis strony, ale po kliknięciu wyniku wyszukiwania użytkownik nie znajdzie adekwatnej treści, nie pozyskasz go jako klienta. Realizacja obietnicy przekłada się nie tylko na zatrzymanie, ale także zwiększenie czasu przebywania użytkownika na stronie.
 
Search Engine Optimization, czyli SEO, to pozycjonowanie strony internetowej mające na celu wzrost pozycji na słowa kluczowe i poszerzenie ogólnej widoczności w wynikach wyszukiwania. Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką, niemniej pozycjonowanie przysługuje się również pozycjom i widoczności w innych wyszukiwarkach.
 
SEO składa się z działań dwóch typów. Pierwsze określa się jako on-site, co wskazuje na wykonywanie czynności w obrębie witryny. Należą do nich m.in. optymalizacja strony (np. szybkość ładowania, responsywność, linkowanie wewnętrzne) i content marketing (np. opisy produktów i kategorii, artykuły na blogu). Drugie działania nazywane są off-site, co tym razem zdradza charakter zewnętrzny. Polega na pozyskiwaniu linków z innych, wartościowych stron.
 
User Experience, czyli UX, to wskaźnik wyrażający doświadczenie użytkownika na stronie internetowej, rozumiane jako zadowolenie z korzystania z witryny. Jest to wskaźnik rankingowy Google, co oznacza, że im bardziej zadbasz o jego wartość, tym większa szansa na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Z tego powodu UX jest jednym z elementów branych pod uwagę w trakcie pozycjonowania witryny.
 
SEO i UX nie mają wspólnego celu. Podczas, gdy pozycjonowanie strony internetowej skupia się na widoczności w wynikach wyszukiwania, User Experience kładzie nacisk na pozytywne doświadczenie użytkownika na stronie internetowej. Istnieje szereg działań, które spełniają założenia SEO, lecz nie spełniają UX – chociażby pozyskiwanie linków z zewnętrznych stron internetowych. Istnieją też działania odwrotne, czyli przynoszące satysfakcję użytkownikowi z korzystania ze strony, lecz niemające znaczenia dla algorytmów Google, np. kolor szablonu czy pięknie napisane teksty, pełne rzadko używanych słów.
 
Ważnym elementem efektywnego marketingu jest content marketing.  Są to opracowania dziennikarskie, artykuły prasowe, artykuły blogów eksponujące działalność firmy, co pozwala na umieszczanie w tekście wielu słów kluczowych odnoszących się do firmy i jej produktu. – Zwykłe, proste, a przy tym dość namolne i nieraz irytujące klientów zachęcanie do kupowania jest mało efektywne – podpowiada dr Marek Jarosiński ze Staropolskiej Akademii Nauk Stosowanych w Kielcach, specjalista marketingu i działalności public relations. – Bardziej atrakcyjny dla potencjalnych klientów i bardziej atrakcyjny jest content marketing, czyli marketing “dobrych treści”. Są to publikacje informacyjne i publicystyczne obrazujące działalność podmiotu rynkowego. Np. informacje o strukturze sprzedaży, profilu klientów, omówienia comiesięcznych i kwartalnych wyników sprzedaży. A także cenne są publikacje przedstawiające ludzi tworzących firmę, z kadry kierowniczej i spośród pracowników.
 
Taki artykuł prasowy jest atrakcyjny dla czytelników, promuje produkt, firmę, jej ofertę i ludzi tworzących firmę, ale nie nachalnie, a tylko poprzez zainteresowanie potencjalnych klientów sprawami firmy, jej produktem, jej kadrą kierowniczą i zwykłymi pracownikami. To wszystko przekłada się na skłonność klientów do coraz liczniejszych zakupów produktu, coraz bardziej popularnego w mediach.  
 
Używanie fraz kluczowych w witrynie może się kojarzyć z działaniem przypisanym wyłącznie do praktyk SEO. Używanie fraz kluczowych pozwala trafić do właściwej grupy docelowej, co ma przełożenie na mniejszy współczynnik odrzuceń. Użytkownikom raczej będzie obojętne to, czy w tekście napiszemy na przykład „meble domowe”, czy też „meble do mieszkania”, ponieważ jednak algorytmy Google wciąż zwracają ogromną uwagę na frazy kluczowe, korzystanie z nich jest wartościowe i efektywne marketingowo. Jeżeli zaniechamy takiego działania, możemy w ogóle nie dotrzeć do klientów naszej branży i nie mieć szansy zadbania o ich pozytywne doświadczenia na stronie. 
 
Optymalizację strony pod kątem SXO warto zacząć od zweryfikowania sposobu prezentacji w wynikach wyszukiwania Google. - Czy witryna ma atrakcyjny, widoczny w całości title? Czy meta description zachęca do kliknięcia linku i odwiedzenia sklepu internetowego? doradzają specjaliści znanej firmy marketingowej Funky Media.  - Pamiętać trzeba, że w wyszukiwarce Google eksponowana przez firmę strona internetowa figuruje wśród wielu innych. To właśnie jakość metadanych odpowiada za decyzję potencjalnego klienta na pierwszym etapie kontaktu ze stroną.
 
Kolejny krok działania SXO polega na dostosowaniu strony do tego, co zostało obiecane w metadanych. Nawet jeśli stworzysz chwytliwy tytuł i atrakcyjny opis strony, ale po kliknięciu wyniku wyszukiwania użytkownik nie znajdzie adekwatnej treści, nie pozyskasz go jako klienta. Realizacja obietnicy przekłada się nie tylko na zatrzymanie, ale także zwiększenie czasu przebywania użytkownika na stronie.
 
Linki wewnętrzne to bardzo ważny element content marketingu. Na linkowanie wewnętrzne nacisk kładzie także optymalizacja techniczna witryny. Dzięki odnośnikom roboty Google mogą w łatwy sposób przemieszczać się po serwisie i łączyć podstrony tematycznie. Z kolei potrzeby użytkowników są zaspokajane linkami w taki sposób, iż mogą oni szybko i łatwo realizować cele – przenosić się dokładnie do tych miejsc, których poszukują. Na linkowanie wewnętrzne składają się m.in. główne menu, menu okruszkowe, nawigacja, paginacja, linki wewnętrzne w opisach i artykułach, przyciski CTA (Call To Action).
 
Optymalizacja konwersji: koszyk zakupowy to integralny element sklepu internetowego, wręcz jeden z najważniejszych. Przyjazny interfejs strony i koszyka może przesądzić o decyzji zakupowej. Jeżeli nie jest funkcjonalny ani czytelny, rośnie liczba porzuconych koszyków. Należy zadbać o to, by po dodaniu produktu do koszyka dało się całość edytować, bez problemu usuwając produkty lub modyfikując liczbę. Użytkownik powinien mieć wgląd w zdjęcie produktu i dane na jego temat – m.in. kolor, rozmiar, markę, cenę – z pozycji koszyka, bez konieczności wchodzenia na podstronę produktu.
 
Adres strony i protokół HTTPS (SSL) warto skorzystać z fraz kluczowych, aby po pierwsze witryna pozycjonowała się lepiej, po drugie domena skłaniała nowych klientów do klikania linków w wyszukiwarce. Jeszcze ważniejszą funkcję pełni SSL, czyli protokół bezpieczeństwa HTTPS. Coraz więcej użytkowników zwraca uwagę na ikonę kłódki pojawiającą się w pasku adresu i świadczącą o bezpieczeństwie podczas korzystania z danego serwisu. W sklepie internetowym SSL stanowi wręcz obowiązek, ponieważ dochodzi tam do wpisywania danych klienta i transakcji pieniężnej.
 
Optymalizacja techniczna, w tym szybkość ładowania – sprawna, poprawnie działająca strona internetowa ma większe szanse na wysokie miejsca w wyszukiwarce Google, ponieważ jest czytelna dla robotów Google. Sprzyja także korzystaniu z niej przez użytkowników. Znaczenie mają m.in. szybkość ładowania, prędkość odnajdywania właściwych treści (czyli intuicyjność szablonu), klikalność elementów, organizacja treści, optymalizacja ścieżki konwersji.
 
Ważna jest optymalizacja strony pod urządzenia mobilne. Współcześnie optymalizacja techniczna – czy to SXO, czy nawet SEO – nie może ograniczać się do strony wyświetlanej na desktopie. Od aktualizacji algorytmu Mobile First Index należy zwrócić szczególną uwagę na użytkowników mobilnych, ponieważ z roku na rok jest ich coraz więcej. Optymalizacja konwersji musi zatem opierać się na skróceniu i ułatwieniu ścieżki zakupowej klientom korzystającym ze smartfonów. Elementy nie mogą być małe i trudne do kliknięcia, linki wewnętrzne muszą być łatwo klikalne, a cały szablon powinien wykazywać responsywność i samoistnie dostosowywać się do wymiarów urządzenia mobilnego. Tutaj także liczą się szybkość działania strony i adekwatność metadanych do treści w sklepie internetowym.
 
Co wybrać: usługę SXO czy działania SEO? Działania SXO można wykonywać samodzielnie,
np. w oparciu o praktyczne porady ukazane w niniejszym artykule. Oczywiście usługę SXO można zamówić w FunkyMedia, by uzyskać wsparcie specjalistów: web developerów, pozycjonerów i content marketerów. Zadbają oni o to, by sklep internetowy trafił do odpowiedniej grupy docelowej poprzez wyszukiwarkę Google i spodobał się potencjalnym klientom, dzięki czemu
e-sklep zwiększy konwersję: pozyskane leady, sprzedane produkty.

Szczegóły: https://funkymedia.pl








Materiał zewnętrzny.
stat4u PortalPOLSKA.pl