Poznań
Remont węzła komunikacyjnego most Teatralny do 9 grudnia

Jak informuje zastępca prezydenta Poznania Mirosław Kruszyński "prace związane z remontem torowiska na węźle komunikacyjnym most Teatralny zostaną zakończone do 9 grudnia 2013 roku. To konsekwencja tego, że w poniedziałek, 18 listopada, w czasie prac remontowych na Teatralce zostały odkopane trzy nitki gazociągu. Jedna z rur była nieszczelna. Dzięki szybkiej i skutecznej interwencji służb poznańskiego oddziału Polskiej Spółki Gazowej gazociąg został zabezpieczony. Jednak z uwagi na bezpieczeństwo pracowników jak i przechodniów prace torowe i drogowe do czasu zakończenia przebudowy gazociągu, czyli do 23 listopada, zostały wstrzymane."

Reklama

"Trzeba również dodać, że w trakcie prac na Teatralce został rozszerzony zakres remontu o przebudowę torowiska w ciągu ulicy Roosevelta aż do ulicy Poznańskiej. Zarząd Dróg Miejskich zdecydował również o spełnieniu postulatu dotyczącego zwiększenia powierzchni przystanku tramwajowego na ulicy Roosevelta. Poprawi to wygodę i sprawniejszą obsługę pasażerów komunikacji miejskiej" - dodaje Dorota Wesołowska, rzecznik ZDM Poznań.

Informacje techniczne o węźle most Teatralny: 

Zły stan techniczny torowiska i rozjazdów tramwajowych oraz związane z tym coraz częstsze opóźnienia i przerwy w ruchu komunikacji miejskiej były przyczynami podjęcia decyzji o rozpoczęciu remontu torowiska tramwajowego na węźle komunikacyjnym most Teatralny. Poprzednia kompleksowa modernizacja torowiska w tym miejscu została przeprowadzona w 1995 roku, a jest to jeden z kluczowych węzłów komunikacji zbiorowej w Poznaniu. Podczas przebudowy ronda Kaponiera był to najważniejszy łącznik północnej części Poznania z Jeżycami i śródmieściem, który umożliwiał bezpośrednie połączenie pomiędzy Ratajami a Winogradami i Jeżycami. To także kluczowe miejsce dla komunikacji tramwajowej na linii wschód-zachód. Podczas minionych wakacji na węźle "most Teatralny" krzyżowały się trasy aż 11 z 15 linii tramwajowych. Dużo większe natężenie ruchu wpłynęło na szybsze zużycie torowiska. 

Zmiany odczują rowerzyści. Przejazdy rowerowe przez jezdnie oprócz oznakowania pionowego i poziomego (P-11 - przejazd dla rowerzystów) zasygnalizowane zostaną poprzez wykonanie na przejeździe oznaczenia z masy chemoutwardzalnej w kolorze czerwonym. Przejazdy rowerowe na skrzyżowaniu powiązane zostaną z ulicami: Dąbrowskiego, Roosevelta, Fredry.

Dużą zmianę odczują rowerzyści jadący ulicą Fredry w kierunku ulicy Dąbrowskiego, którzy będą mogli przejechać bezkolizyjnie skrzyżowanie na wydzielonej fazie sygnału "zielonego" wraz z tramwajami w relacji Fredry/ Dąbrowskiego. Dotychczas rowerzyści, którzy jechali z ulicy Fredry na ulicę Dąbrowskiego skręcali w prawo w ulicę Roosevelta i zobowiązani byli do korzystania z przejazdu rowerowego zlokalizowanego równolegle do przejścia dla pieszych. Zastosowane obecnie rozwiązanie znacznie ułatwi i skróci czas przejazdu rowerem przez skrzyżowanie.

Dzięki przebudowie pojawią się rozwiązania, które mają ułatwić korzystanie z tego węzła osobom niepełnosprawnym. Na przejściach dla pieszych będą m.in. zastosowane krawężniki typu "najazdowego" obniżone do 1 centymetra i wyróżnione kolorem żółtym. Z myślą o osobach z dysfunkcją narządów wzroku przejścia dla pieszych zostaną wyposażone w białe, ostrzegawcze taśmy nawierzchniowe z wypukłymi elementami. Dzięki ich zainstalowaniu osoby z dysfunkcją wzroku bezpiecznie odnajdują przejścia dla pieszych. Warto wspomnieć, że poznańscy drogowcy jako pierwsi w kraju rozpoczęli montaż mat z wypustkami. Dodatkowo przebudowane sygnalizacje świetlne wyposażone zostaną w sygnalizatory dźwiękowe oraz przyciski uruchamiające sygnalizację na wysokości dogodnej dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. 

Źródło: ZDM Poznań

Oprac. (jk)

stat4u PortalPOLSKA.pl