Wrocław
Podsumowanie remontu i modernizacji siedziby Komendy Miejskiej Policji we Wrocławiu

W Komendzie Miejskiej Policji we Wrocławiu odbyła się konferencja podsumowująca projekt dotyczący remontu i modernizacji siedziby wrocławskiej policji przy ul. Sołtysowickiej 21. Projekt realizowany był przez Urząd Miasta we Wrocławiu. Dofinansowany  został ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013.

Reklama
Głównym celem projektu była poprawa bezpieczeństwa obszaru rewitalizowanego, poprzez wzmocnienie dostępności, standardu i funkcjonalności siedziby KMP we Wrocławiu. Budynek wyremontowano, aby odnowić stan techniczny gmachu, podnieść poziom obsługi mieszkańców, poprawić warunki pracy funkcjonariuszy i pracowników cywilnych, skorygować ład przestrzenny i estetykę terenu.

Adaptacja budynku, który przystosowany jest obecnie także do obsługi osób niepełnosprawnych, pozwoliła na wyodrębnienie poszczególnych stref funkcjonalności dla policjantów pionu prewencji, kryminalnego, dochodzeniowo-śledczego, sztabu policji, a także techniki kryminalistycznej.

Oprócz pomieszczeń służbowych, utworzona została strefa recepcyjna, pokoje przyjęć dla interesantów, pomieszczenia sanitarne (w tym dla osób niepełnosprawnych), a także sala konferencyjna i sala odpraw. Obecna siedziba KMP we Wrocławiu, to budynek o powierzchni użytkowej ok. 4,6 tys. m2.

Całkowita wartość projektu, związanego z adaptacją budynku na potrzeby policji oraz przylegającą do niego infrastrukturą, to ponad 21 mln zł, w tym kwota dofinansowania ze środków unijnych, to ponad 3,3 mln złotych.

W 2013 r. budynek został przekazany w trwały zarząd KWP we Wrocławiu. (jkd)

stat4u PortalPOLSKA.pl