Wiele miast (40)
Nowoczesny autobus szynowy firmy Newag S.A. dołączył do parku taborowego Kolei Mazowieckich

Szynobus typu 222 M uzupełni flotę obecnie obsługującą linię Tłuszcz – Warszawa Wschodnia – Siedlce – Czeremcha. To pierwszy taki pojazd w taborze przewoźnika, jak też  pierwszy tego rodzaju nowoczesny szynobus w Polsce. Umowa na jego wykonanie została podpisana 18 czerwca br. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w Warszawie.

Reklama
Nowy, dwuczłonowy, 44-metrowy pojazd spalinowy pomieści około 260 pasażerów – jest w nim 117 stałych miejsc siedzących oraz około 140 miejsc stojących. Szynobus jest klimatyzowany, dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, posiada także zamontowane przewijaki dla niemowląt oraz miejsce do przewożenia rowerów. W trosce o bezpieczeństwo podróżnych przewidziano instalację monitoringu. Dodatkowo udogodnieniem dla maszynisty mają być kamery spełniające funkcję lusterek bocznych oraz kamery czołowe. Szynobus posiada wbudowany system zliczania pasażerów, GPS oraz czujniki dymu z sygnalizacją pożarową. W kabinie maszynisty został zainstalowany system rozgłoszeniowy, umożliwiający porozumiewanie się z pasażerami - poinformował portal UMWM.

Nowy szynobus z pewnością ucieszy pasażerów Kolei Mazowieckich korzystających z połączenia we wschodniej części naszego województwa. Tabor spółki ma już ponad 280 pojazdów, ale każdy kolejny jest niezwykle ważny, bo zwiększa możliwości przewozowe. W przypadku nowych, świeżo wyprodukowanych egzemplarzy wzrasta też komfort jazdy – podsumował marszałek Adam Struzik.Jak widać, Koleje Mazowieckie, które niewątpliwie w skali kraju są najsilniejszym regionalnym przewoźnikiem, cały czas się rozwijają – dodał.

To już piąty nowoczesny szynobus, który dołącza do parku taborowego Kolei Mazowieckich. W grudniu 2011 r. spółka wdrożyła do eksploatacji 2 szynobusy typu 214 Mb wyprodukowane przez firmę PESA Bydgoszcz S.A. Rok temu kolejne dwa nowoczesne pojazdy wyjechały na mazowieckie tory. Nowy tabor jest niezbędny dla dalszego rozwoju spółki – powiedział prezes Zarządu Spółki KM Artur Radwan.

Koszt inwestycji to ponad 12,6 mln zł. Środki na ten cel pochodzą z budżetu województwa mazowieckiego – 5,3 mln zł (w ramach funduszu kolejowego) oraz budżetu państwa – 7,2 mln zł.

Źródło: UMWM
stat4u PortalPOLSKA.pl