Kultura Edukacja
Myślisz, że sam robisz zakupy? Sprawdź sztuczki sprzedawców
Kupujemy oczami – tak twierdzi wielu sprzedawców. Okazuje się jednak, że nie tylko wzrok powoduje, że chętniej sięgamy po portfel. Wiedzą o tym marketingowcy, którzy starają się kusić wszystkie pięć naszych zmysłów.
- Muzykę i zapach dobieramy do konkretnej grupy docelowej, np. w sklepach dla młodzieży będzie bardzo głośno, muzyka będzie szybsza i najnowsza. Natomiast w butikach z ekskluzywnymi ubraniami, przeznaczonym dla osób dojrzałych, utwory będą stonowane – mówi newsrm.tv Aleksandra Potrykus-Wincza, Country Manager Mood Media Poland & Baltics
Nie tylko muzyką kusi się klienta. Kupujących można skłonić do pozostania w sklepie dłużej także zapachem. Bogatszego klienta przekona aromat np. skóry, pieniądza i luksusu, młodszych coś świeżego, naturalnego. Takie zabiegi stosowane są nie tylko w sklepach ale i w przemyśle HoReCa.
- do przestrzeni dodaje się lub wzmacnia naturalny zapach czekolady, ciasta, bądź chleba, aby konsument zrobił się głodny i poza kawą zamówił coś z karty – dodaje Aleksandra Potrykus-Wincza.
Jednym z najczęściej decydujących się na aroma-marketing branż, ze względu na konieczność ciągłej neutralizacji niepożądanych zapachów, są sklepy obuwnicze i odzieżowe. Coraz częściej po tego typu usługi sięgają też punkty usługowe: banki, gabinety stomatologiczne, centra medyczne i salony fryzjerskie. Z takich zabiegów trzeba jednak umieć korzystać. Nieodpowiednio dobrane lub połączone ze sobą elementy mogą odstraszyć kupujących.
- Marketing sensoryczny musi być traktowany jako całość. Nie może być tak, że wyłączymy pewne elementy pozostawiając inne, albo dodamy coś co nie istnieje np. rozpylenie zapachu kwiatów w holu hotelu, w którym świeżych kwiatów nie ma. To wszystko musi mieć sens i łączyć się ze sobą– wyjaśnia Country Manager Mood Media Poland & Baltics.
Obok centrów handlowych i firm z segmentu fashion coraz częściej po rozwiązania z zakresu marketingu sensorycznego sięgają również sklepy z artykułami dla dzieci oraz spożywcze. Ciekawym klientem w ostatnim czasie stały się także prywatne centra medyczne oraz gabinety stomatologiczne, kierujące się chęcią umilenia pacjentom czasu spędzonego w oczekiwaniu na wizytę. Pojawiają się też nietypowe zamówienia i prośby od domów kultury, teatrów, czy budynków biurowych.
Wypowiedź: Aleksandra Potrykus-Wincza, Country Manager Mood Media Poland & Baltics
Źródło: newsrm.tv
-
Jak wybrać półkotapczan?
-
Księga oszczędnościowa..
-
Jak wybrać idealne kolczyki na..
-
Czy każdy może napisać powieść?..
-
Noclegi apartamenty Róża Wiatrów..
-
Bezpłatne webinarium pt. Czy..
-
Kurtyny spawalnicze i ich..
-
Dieta ketogeniczna – czym jest,..
-
Węże strażackie: Kluczowe..
-
Automatyczny Trading Krypto dla..
-
Centrum Leczenia Jelit w Poznaniu..
-
AG.pl oferuje szeroki asortyment..
-
Klinika Centrum Terapii Jelit –..
-
Serwis Niedźwiedzia w Luboniu -..
-
Pyłek pszczeli - właściwości,..
-
Miód Gryczany - Cudowny Dar Natury
-
Wydajne i bezawaryjne kasy..
-
Jak przygotować samochód do..
-
Carpathian Startup Fest 2024...
-
Bezpieczeństwo na Wodzie:..
-
Pielęgnacja zasłon tkaninowych:..
-
Cynamon jako skuteczny sposób na..
-
Borowik Szatański, Borowik Ponury..
-
Ślad czeskich kopaczy kryptowalut..