Wiele miast (380)

Jakość życia zapracowanych Polaków

Polacy są społeczeństwem na dorobku. Większość osób pracuje o wiele więcej niż 40 godzin tygodniowo i jest to dla nich norma. Jeśli zapyta się ich po co tyle pracują, to mówią, że dla rodziny. Skupiają się przede wszystkim na zarobkach nie zauważając, że często wysoka pensja wynika z długiego czasu w firmie.

W tej sytuacji wiele osób ma problem z balansem pomiędzy życiem zawodowym, a osobistym. Niestety konsekwencją tego problemu jest pogorszenie się relacji z najbliższymi. Z kolei trudności osobiste bywają przyczyną słabszych wyników w pracy. I kółko się zamyka.

Reklama

Manager życia osobistego

W biznesie bardzo dużą uwagę przywiązuje się do efektywności i rozwoju. Wiele firm wdraża system zarządzania jakością zgodnie z normą ISO9001 (lub innymi normami), a część z nich decyduje się na certyfikację tego systemu przez zewnętrzną firmę audytorską. Wiele przedsiębiorstw może także pochwalić się certyfikatami branżowymi, czy nagrodami w różnych konkursach na przykład na najbardziej dynamicznie rozwijającą się firmę roku.


Zdarza się jednak, że świetni kierownicy, wdrażający kompleksowe systemy zarządzania jakością, gorzej radzą sobie z zarządzaniem życiem prywatnym i jego jakością.

Jak zarządzanie czasem własnym ma się do wdrożenia systemów zarządzania jakością w firmach?

Wdrożenie systemu zarządzania jakością w przedsiębiorstwie wymaga poświęcenia dużej ilości czasu. Wszystko zaczyna się oczywiście od podjęcia decyzji o podjęciu pracy nad systemem zarządzania jakością. Kolejnym krokiem jest analiza obecnego stanu firmy. Na tym etapie trzeba sprawdzić w jakim stopniu obecnie firma spełnia wymagania normy i które procesy będą wymagały zmiany. Następnie konieczne jest opracowanie planu prac projektowych oraz wdrożeniowych. Aby proces przebiegał sprawnie warto przeszkolić kadrę z zakresu wymagań normy. Dzięki temu tworzenie procedur i instrukcji będzie o wiele łatwiejsze. Po utworzeniu księgi jakości firmy można złożyć wniosek o certyfikację.

Jak widać przeprowadzenie tego procesu jest dość długie i pracochłonne. Praca nad tego typu projektami może generować duży stres. Aby wszystko poszło sprawnie, warto popracować również nad umiejętnościami miękkimi a także zarządzaniem sobą w czasie. Dobre przygotowanie mentalne i emocjonalne pozwoli każdemu zachować tzw. work life balance. Na szczęście te zagadnienia cieszą się coraz większą popularnością. Na rynku dostępnych jest wiele książek, szkoleń oraz materiałów online dotyczących tego tematu. Także popularne są szkolenia na ten temat organizowane specjalnie dla pracowników firm, szczególnie, gdy w firmie realizowane są duże projekty, jak na przykład wdrożenie systemu zarządzania jakością.

Zobacz też: Ile naprawdę zarabiasz


Publikacja partnera współpracy.

 

stat4u PortalPOLSKA.pl