Kultura Edukacja
Granica między reklamą a content marketingiem
Pojęcie content marketingu staje się coraz popularniejsze, a content jako narzędzie marketingowe uznawane jest obecnie za jedno z najskuteczniejszych działań promocyjnych. Potwierdzają to badania dotyczące postrzegania go przez klientów. Czym jednak content marketing różni się od reklamy? Gdzie znajduje się granica, w której jedna forma przekształca się w drugą? Odpowiedzi są bardzo proste.
Zasadniczą cechą różniącą przekazy content marketingowe od reklamowych, którą intuicyjnie potrafi wyczuć nie tylko laik w dziedzinie marketingu, ale przede wszystkim konsument, jest brak nachalności dominującej w reklamie. Według badań mieszkańcy krajów rozwiniętych natykają się na 2,5 tysiąca reklam dziennie. Natarczywy charakter tych przekazów sprawia, że przestają zwracać na nie uwagę i tracą do nich zaufanie. Content marketing bardzo często pozwala na nowo je obudować i utrzymać.
Znamy się na tym i chętnie pomożemy
Ideą content marketingu jest dzielenie się posiadaną wiedzą. Poprzez publikowanie treści tematycznie związanych z daną branżą firma kreuje swój wizerunek jako eksperta w danej dziedzinie. Eksperta posiadającego specyficzną wiedzę i umiejętności, z których skorzystać może również klient. Treści wydawane zgodnie z zasadą content marketingu to treści o charakterze poradnikowym, które odpowiadają na pytania i potrzeby konsumentów. W przeciwieństwie do reklamy są one przydatne odbiorcy.
Pionierem content marketingu na świecie można nazwać Augusta Oetkera, który już w 1891 roku rozpoczął sprzedaż swojego proszku do pieczenia z przepisami kulinarnymi na odwrocie opakowania. W roku 1911 posunął się o krok dalej i przystąpił do wydawania książki kucharskiej w formie podręcznika uczącego gotować od zera, z przepisami pochodzącymi z kuchni firmy Oetker. Celem tego przedsięwzięcia było stworzenie wizerunku rzetelnej marki i dostarczenie informacji o wysokiej jakości oferowanego produktu. Warto nadmienić, że owa książka została sprzedana w ponad 19 milionach egzemplarzy i sprzedawana jest do dziś. Nasuwa to kolejne wnioski.
Lepiej znaczy dłużej
Powyższy przykład świadczy o długiej żywotności wartościowych treści marketingowych. To kolejna zaleta contentu – użyteczne treści mogą służyć latami. W przeciwieństwie do kampanii reklamowych, które kończą się wraz z budżetem przeznaczonym na ich realizację, pożyteczne artykuły będą istniały tak długo, jak długo treści w nich zawarte będą poszukiwane przez użytkowników.
Poszukiwany, poszukiwana
W odróżnieniu od tradycyjnej reklamy, która nakierowana jest na aktywne poszukiwanie klienta, content marketing należy do technik inbound marketingu, czyli działań skoncentrowanych na wyjściu naprzeciw potrzebom klienta, który szuka informacji i rzetelnej firmy. Doprowadza to między innymi do pozytywnego odbioru marki przez konsumenta i wzrostu zaufania — nie dochodzi bowiem do sytuacji, w której konsument otrzymuje informacje niezgodne z jego potrzebami. Zawsze zyskuje to, czego szukał.
Content marketing jako długofalowe budowanie pozytywnego wizerunku marki i relacji z klientem przewyższa reklamę. Oparte na zaufaniu i wiedzy związki między firmą a konsumentem zyskują coraz większą popularność. Są wykorzystywane między innymi na portalach społecznościowych, a o ich skuteczności można się przekonać, czytając różnorakie raporty, na przykład ten, który przygotowała Spółka LeadBullet.
-
Czy każdy może napisać powieść?..
-
Noclegi apartamenty Róża Wiatrów..
-
Bezpłatne webinarium pt. Czy..
-
Kurtyny spawalnicze i ich..
-
Dieta ketogeniczna – czym jest,..
-
Węże strażackie: Kluczowe..
-
Automatyczny Trading Krypto dla..
-
Centrum Leczenia Jelit w Poznaniu..
-
AG.pl oferuje szeroki asortyment..
-
Klinika Centrum Terapii Jelit –..
-
Serwis Niedźwiedzia w Luboniu -..
-
Pyłek pszczeli - właściwości,..
-
Miód Gryczany - Cudowny Dar Natury
-
Wydajne i bezawaryjne kasy..
-
Jak przygotować samochód do..
-
Carpathian Startup Fest 2024...
-
Bezpieczeństwo na Wodzie:..
-
Pielęgnacja zasłon tkaninowych:..
-
Cynamon jako skuteczny sposób na..
-
Borowik Szatański, Borowik Ponury..
-
Ślad czeskich kopaczy kryptowalut..
-
Dofinansowania i refundacje -..
-
Postaw na najwyższej jakości drzwi
-
Bezpieczny parking przy lotnisku..