Wiele miast (351)

Czy Twoja firma potrzebuje aplikacji mobilnej?


Polacy stają się coraz bardziej „mobilni”. Świadczy o tym większa liczba wyświetleń stron www na urządzeniach mobilnych niż na komputerach stacjonarnych lub laptopach.

Zwiększa się również liczba internautów korzystających z aplikacji mobilnych. Najbardziej popularne z nich mogą się pochwalić milionami użytkowników.

Reklama
Te dane działają na wyobraźnię. Dlatego coraz większa liczba firm zastanawia się nad inwestowaniem we własną aplikację mobilną służącą jako dodatkowy kanał sprzedaży. Dlaczego cześć odnosi sukces, a dla innych są to stracone pieniądze? Dużo zależy od produktów lub usług jakie oferują.
 
Przykład z bankowości
 
Aplikacje bankowe znają chyba wszyscy, a dla wielu z jest to podstawowa forma korzystania z usług świadczonych przez banki. Każdego roku liczba aktywnych użytkowników wyraźnie rośnie. Jednak jedne produkty bankowe doskonale wpisują się w ideę mobilności, a inne zupełnie do niej nie pasują. Dlaczego tak się dzieje? Aby odpowiedzieć na to pytanie należy zastanowić się nad dwiema kwestiami:
 
- jak często klienci potrzebują danego produktu lub usługi?

- jaki jest stopień skomplikowania procesu zakupowego?

Różnicę najlepiej pokazać na przykładzie przelewów i kredytów hipotecznych. Przelewy to jedna z najbardziej popularnych transakcji bankowych. Według danych Krajowej Izby Rozliczeniowej w Polsce wykonywanych jest około 140 milionów tego typu transakcji miesięcznie.

    To ogromny potencjał i dlatego umożliwienie wykonywania przelewów w aplikacji mobilnej jest standardem, a banki prześcigają się w pomysłach mających na celu uproszczenie procesu wykonywania przelewu, widząc w tym źródło przewagi konkurencyjnej.
 
Na drugim biegunie znajdują się kredyty hipoteczne. Wprawdzie można powiedzieć, że w każdym miesiącu banki działające w Polsce udzielają klientom około 16 tysięcy kredytów na szeroko rozumiane cele mieszkaniowe, to jednak jest to liczba wielokrotnie niższa od liczby przelewów.

Dodatkowo przeciętny Polak potrzebuje kredytu hipotecznego mniej niż raz w życiu, a proces jest tak skomplikowany, że nie sposób obejść się bez pomocy wykwalifikowanego doradcy. W związku z tym produkt nie jest dostępny w aplikacjach mobilnych banków.
 
 
Analiza i decyzja

Powyższy przykład pokazuje, że podjęcie decyzji o budowie aplikacji mobilnej powinno być poprzedzone dokładną analizą. Jeżeli produktom lub usługom oferowanym przez Twoją firmę bliżej do przelewów bankowych to jak najbardziej warto zacząć pracę nad własnym rozwiązaniem. Natomiast w przypadku produktów i usług kupowanych rzadko lub bardzo rzadko budowa aplikacji mobilnej nie jest zbyt dobrym pomysłem.
 
Na koniec rada dotycząca upraszczania procesu zakupowego. Otóż doświadczenia rynkowe pokazały, że przygotowanie mobilnego kanału sprzedaży wymusza przegląd obowiązujących procesów i procedur, dzięki czemu możliwe jest znalezienie rozwiązań ułatwiających zakup produktu lub usługi. W zdecydowanej większości przypadków oznacza to zwiększenie satysfakcji obecnych klientów i szansę na pozyskanie nowych. Dlatego przy budowie aplikacji mobilnej warto korzystać z usług profesjonalnych partnerów, których doświadczenia pozwalają na maksymalizowanie korzyści wynikających z projektu.

Więcej: 
www.DaVinci-Studio.com

 
stat4u PortalPOLSKA.pl