Wiele miast (351)

Wstępne etapy zarządzania projektem

Zarządzanie projektem to bardzo odpowiedzialne zadanie. Powierzane jest zaufanym pracownikom, w których drzemie potencjał. Jeżeli dostałeś od przełożonego szansę przejęcia kontroli nad ważnym projektem, powinieneś to docenić i wykorzystać swoją szanse. 

Być może zaowocuje to zrobieniem dość dużego kroku w Twojej karierze zawodowej. Postaraj się więc zadbać o wszystkie szczegóły. Wykaż się, a Twoje zaangażowanie i determinacja na pewno zapunktują. Od czego zacząć?

Reklama

Określ cel projektu

Pierwszym etapie powinno być dokładne przeanalizowanie powierzonego projektu. Bez znajomości celu i wiedzy, w którą stronę powinieneś podążać realizując działania, nic nie osiągniesz. Określ więc dokładnie zakres. Możesz poprosić o pomoc współpracowników lub osoby, które zarządzały już jakimś projektem. Na pewno nie odmówią wsparcia, a Ty zyskasz cenną wiedzę popartą doświadczeniem praktycznym. Pamiętaj, że cel musi być jasny i klarowny, nie tylko dla Ciebie, ale również osób

pomagających w realizacji projektu.

Przeanalizuj dostępne środki

Zastanów się jakie są limity, które mogą stanąć na Twojej drodze podczas zarządzania projektem. Szef na pewno odgórnie ustalił dostępne środki pieniężne, które możesz przeznaczyć na działania. Powinieneś wziąć to pod uwagę i nie przekraczać ich.

Przełożony narzucił limity nie bezpodstawnie. Oznacza to tylko tyle, że mieszcząc się w określonych ramach, spełnisz jego oczekiwania.

   


Dowiedz się również, jakimi zasobami ludzkimi będziesz zarządzać. To, ile osób posiadasz w zespole będzie miało znaczenie podczas delegowania zadań i koordynowania ich.

Poszukujesz kogoś do analizy biznesowej? Sprawdź http://www.bwcg.eu/pl/uslugi/analiza-biznesowa


Pamiętaj o terminach

Sprawdź dokładnie do kiedy projekt powinien zostać zrealizowany. Terminy to jeden z kluczowych wyznaczników, które mają bardzo duże znaczenie. To, czy zdążyłeś ze wszystkimi działaniami do daty wyznaczonej przez szefa, będzie świadczyło o tym, czy dobrze zrealizowałeś etapy planowania. Ponadto dowodzi to również efektywności Twojej pracy i organizacji jej. Pamiętaj, że realizując pierwszy projekt, jesteś na celowniku szefa. Postaraj się więc nie przeoczyć żadnego narzuconego terminu.


Publikacja promocyjna.
 



 

stat4u PortalPOLSKA.pl