Rawicz
Także w okolicach Rawicza, w Miejskiej Górce, Pakosławiu - coraz więcej osób zamawia zakupy dostarczane do domów klientów


Zamawiający cenią sobie wygodę takiej usługi, bo zakupy dostarczane są o telefonicznie uzgodnionej porze wprost do domu lub biura czy miejsca pracy, także w okolicach Rawicza, w Miejskiej Górce, Pakosławiu.
 
Już coraz więcej sklepów spożywczych dostarcza zakupy klientom do domów i miejsc pracy.

Reklama
W skali całej Polski tego rodzaju sklepy internetowe notują od kilkunastu do nawet już kilkudziesięciu milionów zł rocznych obrotów. – Bezpłatnie dostarczamy zakupy do domów lub miejsc pracy klientów, nie trzeba płacić za transport, te koszty ponoszą sklepy spożywcze współpracujące – mówi Monika Ratajczak, zajmująca się dostarczaniem zakupów spożywczych już do wielu bliższych i dalszych sąsiadek. – W naszych raczej małych miejscowościach taka usługa jest bardziej potrzebna niż w wielkich miastach, bo tutaj dostępność sklepów jest mniejsza niż w miastach, więc trzeba sobie nawzajem pomagać.
 
Ta usługa zaczęła się od samopomocy sąsiedzkiej. Często bywa tak, że koleżanki – sąsiadki proszą o przywiezienie zakupów “z miasta”, jak to się mówi w mniejszych miejscowościach.
    Pani Monika zaczęła od takich sąsiedzkich przysług, a okazało się szybko, że jest rosnące zapotrzebowanie na stałe dostarczanie zakupów ze sklepu współpracującego z lokalnym serwisem: 
www.WDomowychCenach.pl

To także forma permanentnego badania rynku, gdyby naukowo to określić.  
- A w praktyce, my po prostu nawzajem informujemy się, jaki asortyment jest na co dzień potrzebny i o te pozycje prosimy we współpracującym sklepie, który nam zapewnia to, co zamawiamy – podkreśla Monika Ratajczak. - Dzięki temu nasz sklep dowiaduje się na bieżąco, jaki asortyment
jest potrzebny i w jakich ilościach. Nic się
nie marnuje, bo racjonalnie zamawiamy precyzyjnie określone ilości, już nie na zapas, a tylko konkretnie – to, co jest na bieżąco potrzebne w naszych gospodarstwach domowych.

Na ogół bowiem bywa tak, że w innych miastach klienci, gdy są zawiedzeni brakiem jakiegoś asortymentu, to niestety, bez słowa po prostu wychodzą ze sklepu i często już nie wracają oraz nie informują personelu o brakach w asortymencie. A rekomendują wśród swoich znajomych inne, lepiej zaopatrzone sklepy. Tę skłonność klientów podpatrzyła Monika Ratajczak i wyciągnęła z tego takie wnioski, że trzeba zachęcać zaprzyjaźnione i dalsze klientki i klientów do otwartości i chętnego wskazywania, co jest im na co dzień potrzebne, co i w jakich ilościach chcą kupować.  - Zaczęłyśmy w gronie koleżanek, ale potem przyłączały się kolejne koleżanki i sąsiadki i ani się obejrzałyśmy, jak samorzutnie zorganizowałyśmy się w grupę konsumencką – trochę żartobliwe nazywa ten proces konsolidacji lokalnych społeczności Monika Ratajczak. – Razem tworzymy rosnącą strukturę klientów podpowiadających sklepowi, jaki chcemy asortyment i w jakich ilościach.
 
Sklep www.WDomowychCenach.pl  zaopatrujący naszą lokalną strukturę klientów nie musi już domyślać się i samodzielnie zgadywać, jakie są potrzeby klientów, ale uzyskuje konkretne cotygodniowe zamówienia. Wszelkie uwagi są analizowane, bo taka sprzedaż e-sklepu jest nastawiona na interaktywny kontakt z klientami.
 
– Prosimy naszych klientów o bieżący kontakt mailowy: szumera(at)wp.pl i telefoniczny nr 799 - 017 - 561, aby we współpracy klientów z naszymi handlowcami dostosowywać ofertę do potrzeb i ustalać dogodne godziny dostarczenia zakupów - zachęca Monika Ratajczak, koordynator sprzedaży w części powiatu rawickiego, w Miejskiej Górce, Pakosławiu. - Bezpłatnie zakupy są dostarczane, o uzgodnionej porze wprost do domu lub biura czy miejsca pracy, klienci płacą tylko za same zakupy, w zwykłych, właśnie “domowych” cenach.
 
Zwiększanie takiej sprzedaży lokalnie rozwożonej do domów klientów pozwoli nie tylko jeszcze bardziej obniżać ceny, ale także można zamawiać ekologiczną żywność przede wszystkim z pobliskich gospodarstw, co pomaga w zrównoważonym rozwoju regionu, jak nazywają to eksperci, menadżerowie rozwoju struktur takiej lokalnej samopomocy. Ta koncepcja została opracowana i jest wdrażana przez zespół polskich naukowców Wyższej Szkoły Biznesu – NLU
w Nowym Sączu, a kolejnym etapem ma być już niezbyt odległe wprowadzanie transportu lokalnych zakupów bezzałogowymi statkami powietrznymi, tzw. dronami. Nie jest to jakaś fantastyka, bo w Polsce, w Legnicy już od czerwca ubiegłego roku trwa budowa fabryki takich dronów kurierskich, a prace są już zaawansowane. Portal Polski będzie informował o kolejnych etapach.
 
Zamówienia dostarczania zakupów można zgłaszać w regionie działania Moniki Ratajczak telefonicznie na nr tel. 799 - 017 - 561  lub mailowo: szumera(at)wp.pl , a niedługo uruchomiony zostanie serwis lokalny www.WDomowychCenach.pl  przeznaczony dla naszego regionu.
 
(ac)

 
stat4u PortalPOLSKA.pl