Kultura Edukacja
Szybciej koleją wzdłuż Odry
Aż czterokrotnie wzrośnie prędkość pociągów jeżdżących po części „Nadodrzanki”, czyli linii kolejowej łączącej Wrocław ze Szczecinem. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą prace przy modernizacji trasy w województwach lubuskim i zachodniopomorskim.
Cztery razy szybciej jeszcze w tym roku
Dzięki pracom realizowanym na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na fragmencie linii kolejowej nr 273 w województwie lubuskim, od nowego rozkładu jazdy, w grudniu 2014 r. maksymalna prędkość będzie wynosić 120 km/h zamiast dotychczasowych 30 km/h. Zakończyły się bowiem prace, dzięki którym na 10-kilometrowym odcinku Bytom Odrzański – Nowa Sól podwyższono parametry eksploatacyjne toru nr 2.
Aktualnie prowadzone są prace na torze nr 2 stacji Zielona Góra, gdzie montowane są nowe szyny i rozjazdy, dzięki czemu podwyższy się nie tylko prędkość, ale także bezpieczeństwo w ruchu kolejowym. Roboty rozpoczęły się też na torach nr 1 i 2 stacji Czerwieńsk Towarowy. W ramach inwestycji zmodernizowane zostaną również perony. Pojawi się tzw. mała architektura, a stacje będą bardziej przyjazne osobom
z ograniczoną możliwością poruszania się.
Przyspieszenie w Zachodniopomorskiem
Ponadto, w toku są naprawy dwóch mostów w obrębie stacji Kostrzyn. Kolejarze prowadzą również roboty torowe na odcinku pomiędzy Wróblinem Głogowskim
(woj. dolnośląskie) a Bytomiem Odrzańskim (woj. lubuskie), na którym od nowego rozkładu jazdy, w grudniu 2014 r., maksymalna prędkość wzrośnie do 120 km/h. Poza położeniem nowych torów, wykonawca zmodernizuje peron nr 1 w Bytomiu Odrzańskim i peron nr 2 w Czernej.
Prace remontowe trwają również w województwie zachodniopomorskim. Do maja wymieniono dwa rozjazdy na stacji Chojna, gdzie zmodernizowano również 300 metrów toru. Prace te miały na celu podwyższenie bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Obecnie kolejarze prowadzą prace modernizacyjne toru nr 2 na odcinku Chojna – Krzywin, dzięki czemu prędkość przejazdowa wzrośnie z 50 km/h do 120 km/h. Wymieniane są także rozjazdy i tory na stacji Gryfino.
Wkrótce kompleksowa modernizacja całej linii
Prowadzone obecnie prace mają na celu usprawnienie ruchu na linii kolejowej nr 273 i będą kontynuowane w kolejnych latach. – Inwestycje, które w kolejnych latach będziemy realizować przy udziale środków z nowej unijnej perspektywy 2014-2020 skoncentrują się przede wszystkim na usprawnieniu ruchu towarowego – zapowiada Remigiusz Paszkiewicz, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Wśród priorytetów PLK znajduje się kompleksowa modernizacja „Nadodrzanki”.
Mirosław Siemieniec, Rzecznik Prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
-
Jak wybrać półkotapczan?
-
Księga oszczędnościowa..
-
Jak wybrać idealne kolczyki na..
-
Czy każdy może napisać powieść?..
-
Noclegi apartamenty Róża Wiatrów..
-
Bezpłatne webinarium pt. Czy..
-
Kurtyny spawalnicze i ich..
-
Dieta ketogeniczna – czym jest,..
-
Węże strażackie: Kluczowe..
-
Automatyczny Trading Krypto dla..
-
Centrum Leczenia Jelit w Poznaniu..
-
AG.pl oferuje szeroki asortyment..
-
Klinika Centrum Terapii Jelit –..
-
Serwis Niedźwiedzia w Luboniu -..
-
Pyłek pszczeli - właściwości,..
-
Miód Gryczany - Cudowny Dar Natury
-
Wydajne i bezawaryjne kasy..
-
Jak przygotować samochód do..
-
Carpathian Startup Fest 2024...
-
Bezpieczeństwo na Wodzie:..
-
Pielęgnacja zasłon tkaninowych:..
-
Cynamon jako skuteczny sposób na..
-
Borowik Szatański, Borowik Ponury..
-
Ślad czeskich kopaczy kryptowalut..