Wiele miast (345)
Strona internetowa wizytówką Twojej firmy

Jeśli Twoja działalność polega na pozyskiwaniu klientów wyłącznie przez internet, to nie przyciągniesz ich wystawną witryną sklepową, regałami ani degustacją produktów. Wizytówką jest wyłącznie strona internetowa firmy, dlatego musi zostać zaplanowana przede wszystkim z myślą o klientach.

Reklama
Projektując stronę internetową, należy wziąć pod uwagę zachowania grupy docelowej. Wygląd strony musi przypaść do gustu naszemu targetowi. Analiza preferencji konsumentów pozwoli na stworzenie pomysłu na design i funkcjonalność strony. Później przyjdzie czas na przemyślenie nawigacji oraz selekcję zamieszczonych treści. - Należy nadać charakter stronie internetowej, sprawić, że będzie wyróżniała się jakąś cechą spośród konkurencyjnych witryn – mówi Michał Trziszka, CEO firmy Cal.pl.
 
Złote zasady designu
Główne zasady dobrego designu to: akcent, kontrast, balans, wyrównanie, powtórzenia i przepływ informacji. Trzeba wyróżnić najważniejsze części, aby uporządkować ogół informacji. Eksponuje się wyłącznie istotne elementy na stronie internetowej. Zapobiega to powstaniu chaosu i braku czytelności treści. Właściwie przemyślane różnice w kolorze, rozmiarze, pozycji oraz kroju czcionki są kluczowe dla zaprowadzenia porządku na stronie. Żeby odnaleźć złoty środek w rozłożeniu elementów wizualnych, należy zadbać o symetryczne ich rozmieszczenie w kolumnach. Wszystkie elementy powinny do siebie przylegać, aby ludzkie oko nie musiało za nimi „biegać”.

Gdzie oni patrzą?
Z badań firmy Cal.pl wynika, że klienci nie przepadają za przepychem i chaosem. W przypadku projektowania strony internetowej więcej znaczy mniej. Dzięki odpowiedniemu zaprojektowaniu i rozmieszczeniu elementów na stronie możemy przewidzieć w jakiej kolejności użytkownik będzie na nie patrzył. Jesteśmy w stanie określić ścieżkę, którą będzie podążał wzrok potencjalnego klienta naszego sklepu internetowego. Projektując stronę, należy pamiętać o fakcie, że mimo pewnej kontroli nad ścieżką przebiegu wzroku użytkownika, ludzie mają wrodzone nawyki czytania od lewej do prawej strony z góry na dół. Tendencje takie należy wziąć pod uwagę i tak zaprojektować stronę, żeby kolejność postrzegania elementów była ułatwiona.
Zastosowanie opisanych zasad i kreatywność grafika to recepta na dobrą stronę internetową, która zachwyci konsumentów. Pamiętajmy, że musi być ona przede wszystkim przejrzysta i wygodna dla użytkownika.

Wygląd to nie wszystko
Dobra strona internetowa powinna być użyteczna i funkcjonalna, niekoniecznie przygotowana na casting do wyborów miss stron www. Istotny jest również zgodny ze specyfikacjami kod źródłowy i stosunkowo mała objętość. Przeglądarki różnie radzą sobie z wyświetlaniem witryn, które mają błędy w składni kodu, a większość serwerów ogranicza miesięcznie ilość danych, które mogą zostać ściągnięte. Optymalnie przygotowana grafika na potrzeby strony powinna ładować się możliwie jak najszybciej z myślą o użytkownikach, którzy korzystają z łącza o małej prędkości.
 
Cal.pl
stat4u PortalPOLSKA.pl