Kultura Edukacja
Solaris dostarczył pierwsze Tramino do Brunszwiku
W nocy z 17 na 18 lipca 2014 roku Solaris Tramino dotarł do Brunszwiku. Jest to pierwszy z łącznie 18 tramwajów, jakie zamówił miejscowy przewoźnik Braunschweiger Verkehrs-AG. Finalizacja dostaw planowana jest w 2015 roku. Brunszwik stał się tym samym drugim, po Jenie, niemieckim miastem posiadającym w swojej flocie tramwaje Solarisa.
Drugie i trzecie Tramino zostaną dostarczone w najbliższych tygodniach. Od września 2014 roku rozpoczną się natomiast dostawy tramwajów o numerach od 4 do 18.
Tramino Brunszwik to czteroczłonowe, całkowicie niskopodłogowe i jednokierunkowe tramwaje, o długości 35,7 metra i szerokości 2,3 metra, przystosowane do jazdy po torach o rzadko spotykanej szerokości 1100 mm. Pod względem konstrukcyjnym są to kolejne wyprodukowane przez Solarisa tramwaje typu GTx.
Każdy z szynowych Solarisów wyposażony jest w klimatyzację całej przestrzeni pasażerskiej oraz oddzielną klimatyzację kabiny motorniczego. Tramwajem może jednocześnie podróżować 211 osób, z czego 87 na miejscach siedzących. Każda z czterech sekcji pojazdu opiera się na umieszczonym po środku wózku jezdnym. Dzięki temu masa tramwaju rozkłada się równomiernie, jest on bardziej stabilny, a siły przekazywane przez przeguby są znacznie mniejsze. Tramino Brunszwik wyposażony jest w sześć par podwójnych drzwi o szerokości 1300 mm każda. Pierwsze z nich znajdują się tuż za kabiną motorniczego, gdzie mieści się przestrzeń dla wózków inwalidzkich. Przy drzwiach czwartych oraz szóstych znajduje się miejsce przeznaczone dla wózków dziecięcych.
Tramino Brunszwik wyposażony jest w pięć asynchronicznych silników trakcyjnych o mocy 90 kW każdy. Przeniesienie napędu w tramwajach następuje z silników montowanych na pudłach przez wał na wózek i poprzez zespół przekładni na koła. Szynowy Solaris dla Brunszwiku wyposażony jest również w system anty-knick, który stabilizuje tor jazdy na zakrętach. Brunszwickie Tramino wyposażone są również w superkondensatory, w których składowana jest energia pochodząca z procesu rekuperacji. Następnie jest ona wykorzystywana do rozpędzania tramwaju. To rozwiązanie pozwala zaoszczędzić znaczącą ilość energii elektrycznej.
W położonym w Dolnej Saksonii i liczącym 250 000 mieszkańców Brunszwiku dobrze znane są również autobusy Solarisa. Polski producent dostarczył do tego miasta ponad 20 Urbino, w tym dwunastometrowy model elektryczny, z indukcyjnym systemem ładowania PRIMOVE. Jeszcze w tym roku w Brunszwiku pojawią się cztery przegubowe autobusy elektryczne Solaris Urbino 18 electric, które również będą wyposażone w system indukcyjnego ładowania.
Informacje o Solaris Bus & Coach S.A.
Solaris Bus & Coach S.A. to czołowy w Europie, polski producent pojazdów komunikacji miejskiej: autobusów, trolejbusów
i tramwajów. Do tej pory firma dostarczyła do 28 państw na świecie ponad 11.000 pojazdów. Spółka zatrudnia ponad 2300 osób w Polsce i blisko 300 pracowników w swoich zagranicznych oddziałach. Produkty firmy Solaris były wielokrotnie nagradzane za jakość i innowacyjność zarówno w Polsce, jak i w innych państwach Unii Europejskiej oraz w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Źródło: Solaris Bus & Coach S.A.
-
Listwa karniszowa creativa Lk-01
-
Jakie podstawy do stolików..
-
Kontrola z urzędu skarbowego –..
-
Jak izolacja drgań poprawia..
-
Szukasz stylowej łazienki?..
-
Idealny kosz prezentowy na..
-
Jak przygotować mieszkanie do..
-
Mikasa V200W vs V200W-CEV. Którą..
-
ASG z praktycznego punktu widzenia
-
Zostań kierowcą TIR-a: Wymagania,..
-
Gry miejskie: nowoczesne..
-
Gry miejskie: Nowoczesne..
-
Domy Szeregowe w Gdyni – Komfort..
-
Jak często można odwiedzać bliską..
-
Kosze prezentowe na urodziny –..
-
Jak dobrać idealne wyposażenie do..
-
Sindbad- podróżuj wygodnie!
-
Rytuały miłosne - magiczne..
-
Ośrodek leczenia uzależnień..
-
Kurtyny chłodnicze – jak działają..
-
Poradnik „Jak napisać powieść?”..
-
Kontenery socjalne – praktyczne..
-
Jak zaplanować udaną jednodniową..
-
Jak wybrać półkotapczan?


