Kultura Edukacja
Solaris dostarczył pierwsze Tramino do Brunszwiku
W nocy z 17 na 18 lipca 2014 roku Solaris Tramino dotarł do Brunszwiku. Jest to pierwszy z łącznie 18 tramwajów, jakie zamówił miejscowy przewoźnik Braunschweiger Verkehrs-AG. Finalizacja dostaw planowana jest w 2015 roku. Brunszwik stał się tym samym drugim, po Jenie, niemieckim miastem posiadającym w swojej flocie tramwaje Solarisa.
Drugie i trzecie Tramino zostaną dostarczone w najbliższych tygodniach. Od września 2014 roku rozpoczną się natomiast dostawy tramwajów o numerach od 4 do 18.
Tramino Brunszwik to czteroczłonowe, całkowicie niskopodłogowe i jednokierunkowe tramwaje, o długości 35,7 metra i szerokości 2,3 metra, przystosowane do jazdy po torach o rzadko spotykanej szerokości 1100 mm. Pod względem konstrukcyjnym są to kolejne wyprodukowane przez Solarisa tramwaje typu GTx.
Każdy z szynowych Solarisów wyposażony jest w klimatyzację całej przestrzeni pasażerskiej oraz oddzielną klimatyzację kabiny motorniczego. Tramwajem może jednocześnie podróżować 211 osób, z czego 87 na miejscach siedzących. Każda z czterech sekcji pojazdu opiera się na umieszczonym po środku wózku jezdnym. Dzięki temu masa tramwaju rozkłada się równomiernie, jest on bardziej stabilny, a siły przekazywane przez przeguby są znacznie mniejsze. Tramino Brunszwik wyposażony jest w sześć par podwójnych drzwi o szerokości 1300 mm każda. Pierwsze z nich znajdują się tuż za kabiną motorniczego, gdzie mieści się przestrzeń dla wózków inwalidzkich. Przy drzwiach czwartych oraz szóstych znajduje się miejsce przeznaczone dla wózków dziecięcych.
Tramino Brunszwik wyposażony jest w pięć asynchronicznych silników trakcyjnych o mocy 90 kW każdy. Przeniesienie napędu w tramwajach następuje z silników montowanych na pudłach przez wał na wózek i poprzez zespół przekładni na koła. Szynowy Solaris dla Brunszwiku wyposażony jest również w system anty-knick, który stabilizuje tor jazdy na zakrętach. Brunszwickie Tramino wyposażone są również w superkondensatory, w których składowana jest energia pochodząca z procesu rekuperacji. Następnie jest ona wykorzystywana do rozpędzania tramwaju. To rozwiązanie pozwala zaoszczędzić znaczącą ilość energii elektrycznej.
W położonym w Dolnej Saksonii i liczącym 250 000 mieszkańców Brunszwiku dobrze znane są również autobusy Solarisa. Polski producent dostarczył do tego miasta ponad 20 Urbino, w tym dwunastometrowy model elektryczny, z indukcyjnym systemem ładowania PRIMOVE. Jeszcze w tym roku w Brunszwiku pojawią się cztery przegubowe autobusy elektryczne Solaris Urbino 18 electric, które również będą wyposażone w system indukcyjnego ładowania.
Informacje o Solaris Bus & Coach S.A.
Solaris Bus & Coach S.A. to czołowy w Europie, polski producent pojazdów komunikacji miejskiej: autobusów, trolejbusów
i tramwajów. Do tej pory firma dostarczyła do 28 państw na świecie ponad 11.000 pojazdów. Spółka zatrudnia ponad 2300 osób w Polsce i blisko 300 pracowników w swoich zagranicznych oddziałach. Produkty firmy Solaris były wielokrotnie nagradzane za jakość i innowacyjność zarówno w Polsce, jak i w innych państwach Unii Europejskiej oraz w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Źródło: Solaris Bus & Coach S.A.
-
Jak wybrać półkotapczan?
-
Księga oszczędnościowa..
-
Jak wybrać idealne kolczyki na..
-
Czy każdy może napisać powieść?..
-
Noclegi apartamenty Róża Wiatrów..
-
Bezpłatne webinarium pt. Czy..
-
Kurtyny spawalnicze i ich..
-
Dieta ketogeniczna – czym jest,..
-
Węże strażackie: Kluczowe..
-
Automatyczny Trading Krypto dla..
-
Centrum Leczenia Jelit w Poznaniu..
-
AG.pl oferuje szeroki asortyment..
-
Klinika Centrum Terapii Jelit –..
-
Serwis Niedźwiedzia w Luboniu -..
-
Pyłek pszczeli - właściwości,..
-
Miód Gryczany - Cudowny Dar Natury
-
Wydajne i bezawaryjne kasy..
-
Jak przygotować samochód do..
-
Carpathian Startup Fest 2024...
-
Bezpieczeństwo na Wodzie:..
-
Pielęgnacja zasłon tkaninowych:..
-
Cynamon jako skuteczny sposób na..
-
Borowik Szatański, Borowik Ponury..
-
Ślad czeskich kopaczy kryptowalut..