Kilkadziesiąt sklepów otwartych w ciągu dwóch lat na terenie całej Polski to sukces, który staje się udziałem tylko nielicznych. Sieć odzieżowa KiK od 2012 roku podbija polski rynek, co miesiąc oddając do dyspozycji klientów kolejne salony w atrakcyjnych lokalizacjach. Właściciele KiK nie zamierzają przerywać dobrej passy i zapowiadają jeszcze większą ekspansję w 2015 roku.
Mimo zbliżającego się końca roku, odzieżowa sieć KiK nie zwalnia tempa. Intensywne działania ukierunkowane na rozwój w Polsce przynoszą miarodajne wyniki w postaci sukcesywnie zapełniającego się portfolio. Pod koniec 2014 roku pod szyldem KiK działać będzie 70 sklepów. To imponująca liczba, biorąc pod uwagę fakt, że KiK to wciąż jeszcze stosunkowo młoda marka na naszym rynku. Statystycznie od rozpoczęcia działalności w marcu 2012 roku, na każdy miesiąc przypadały 2 otwarcia kolejnych salonów.
Stawka większa niż… 100 sklepów
„Udana końcówka bieżącego roku oraz skuteczność podejmowanych przez nas do tej pory działań utwierdzają nas w przekonaniu o właściwym kierunku rozwoju sieci KiK” – mówi Mariusz Kulik, dyrektor generalny KiK Polska. – „Otwierając dotychczasowe sklepy, jednocześnie z nowymi partnerami prowadzimy rozmowy, których efekty będą widoczne w 2015 roku. Myślimy perspektywicznie, dzięki czemu cały czas zbieramy owoce podejmowanej na bieżąco pracy. W żadnym momencie nie narzekaliśmy na spowolnienie, wręcz przeciwnie – zaczynamy podkręcać tempo. Nowy rok – o czym mogę zapewnić już teraz – przyniesie nam wiele okazji do zadowolenia. Zaplanowaliśmy otwarcia kilkudziesięciu kolejnych salonów, dzięki czemu sieć KiK rozrośnie się do ponad 100 sklepów. Nie chciałbym mówić o precyzyjnych liczbach, ponieważ mogą się one zmieniać – cały czas kontaktują się z nami nowi partnerzy z całej Polski, na współpracę z którymi jesteśmy bardzo otwarci”.
Sprawdzone know-how
„Optymalnie przygotowana i wdrażana strategia biznesowa to klucz do naszego sukcesu. Opieramy działania na sprawdzonych inicjatywach, których skuteczność potwierdziliśmy w ciągu blisko trzech lat działalności w Polsce, a także na przestrzeni kilkunastu lat w innych europejskich krajach” – mówi Mariusz Kulik. – „Ważna jest przy tym umiejętność dopasowania do zmieniających się warunków rynkowych, która w naszym przypadku nie oznacza pójścia na ustępstwa, lecz zdolność prowadzenia działalności w taki sposób, by z powodzeniem realizować przyjętą politykę firmy”.
KiK jest jedną z najszybciej rozwijających się w Europie sieci detalicznych, funkcjonujących na rynku odzieżowym. Posiadając obecnie ponad 3200 sklepów w 9 krajach, rokrocznie oddaje do użytku kilkaset nowych salonów, w tym kilkadziesiąt w samej Polsce. Jak zapewnia Mariusz Kulik – „Nie tylko zwiększanie liczby nowo otwartych sklepów świadczy o naszym intensywnym rozwoju. Zdobywamy także coraz większą popularność i uznanie dla jakości naszych produktów wśród klientów. To przekłada się na umacnianie pozycji marki KiK i wzrost obrotów, dając nam ogromną satysfakcję, ponieważ stanowi potwierdzenie efektywności realizowanego przez nas konceptu. Naszym założeniem jest upowszechnianie idei, że atrakcyjna moda i niskie ceny mogą iść ze sobą w parze. Z takim przekazem chcemy dotrzeć do jak największej liczby konsumentów, zapewniając im dostęp do naszej oferty. Z tego względu bardzo starannie wybieramy przeznaczone na salony lokalizacje”.
Sklepy KiK powstają zarówno w galeriach handlowych, jak i mniejszych retail parkach czy centrach typu convenience. Najważniejszą kwestią dla właścicieli jest odpowiednie otoczenie danej lokalizacji oraz rentowność prowadzonej w jej obrębie działalności.
Sukces związany z wprowadzeniem na polski rynek marki KiK i spopularyzowaniem jej wśród klientów potwierdza skuteczność przyjętego przez właścicieli modelu biznesowego. Otwierane co miesiąc sklepy przyczyniają się do sukcesywnego rozwoju sieci w Polsce, która w 2015 roku powiększy się o kilkadziesiąt nowych salonów.
KiK Textil Sp. z o. o. to jedna z wiodących sieci detalicznych na rynku europejskim. Pierwszy sklep pod szyldem KiK otwarto w 1994 roku w Düsseldorfie. Od tego czasu sieć sukcesywnie się rozrasta rozwijając działalność w kolejnych krajach. Obecnie marka KiK jest w właścicielem ponad 3 200 sklepów na terenie: Polski, Niemiec, Austrii, Holandii, Czech, Słowacji, Słowenii, Węgier i Chorwacji.
KiK Textil Sp. z o. o. oferuje bogaty asortyment, obejmujący wysokiej jakości odzież, biżuterię, dodatki, zabawki oraz tekstylia domowe. Swoją ofertę firma kieruje do osób ceniących modne i markowe produkty w atrakcyjnej cenie.
Rafał Wójcicki
Źródło: GutPR