Kultura Edukacja
Plast-Box zwiększył zysk netto o 42% w 2013
O ponad 19% wzrosły w 2013 roku skonsolidowane przychody Plast-Boxu, jednego z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie - wyniosły one 146,79 mln zł wobec 123,1 mln zł w roku 2012. Jednocześnie Plast-Box odnotował ponad dwukrotnie wyższą dynamikę zysku netto, który za miniony rok w ujęciu skonsolidowanym wyniósł 6,77 mln zł wobec 4,77 mln zł w 2012 roku, co oznacza wzrost o 42% r/r. Skonsolidowany wynik EBITDA zwiększył się natomiast z 14,90 mln zł w 2012 roku do 18,66 mln zł w 2013, czyli o 25%. Grupa obniżyła jednocześnie wskaźnik zadłużenia netto do EBITDA z 2,0 w 2012 do 1,9 w 2013 roku. Wzrost skali działalności Plast-Boxu to przede wszystkim efekt dalszego zwiększania eksportu, który w 2013 roku wzrósł o ponad 30% w porównaniu z rokiem 2012 i wyniósł 99 mln zł.
- Nieco niższe niż prognozowane rentowności osiągnięte w 2013 roku to przede wszystkim efekt niedoszacowanych przez nas obciążeń podatkowych, które ponieśliśmy w czwartym kwartale, jak również konsekwencja wprowadzenia nowego systemu informatycznego w listopadzie ubiegłego roku. Jego skutkiem była między innymi zmiana sposobu ewidencjonowania kosztów, co wprawdzie miało negatywny wpływ na rentowność 2013 roku, ale zostanie zrekompensowane w kolejnych okresach. Nasze wyniki pokazują, że Plast-Box jest w bardzo dobrej kondycji, osiąga dużą dynamikę sprzedaży i systematycznie podnosi rentowność. Istotną część wzrostów generujemy na naszych kluczowych produktach – pojemnikach plastikowych, co potwierdza słuszność obranej strategii i pozwala optymistycznie patrzeć na wyniki kolejnych okresów – wyjaśnia prezes Plast-Boxu.
Podstawowy asortyment Plast-Boxu stanowią opakowania plastikowe typu wiaderko z pokrywką, których sprzedaż w 2013 r. wyniosła 106,71 mln zł, co oznacza wzrost o 11,54 mln zł w stosunku do roku poprzedniego. W tym samym okresie Plast-Box zwiększył też sprzedaż produktów użytkowych o 3,71 mln zł r/r do poziomu 13,81 mln zł, zaś sprzedaż plastikowych skrzynek w 2013 r. utrzymała się na zbliżonym poziomie co rok wcześniej i wyniosła 12,4 mln zł.
Plast-Box sprzedaje swoje produkty w większości na rynkach zagranicznych (67%). Trafiają one do 30 krajów, m.in. do Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii czy do krajów skandynawskich, a także w kierunku wschodnim – m.in. na Ukrainę i do Rosji. Udział krajów Europy Wschodniej w skonsolidowanej sprzedaży w 2013 r. wyniósł 41%, a krajów unijnych (bez Polski) – 26%.
***
Plast-Box SA jest jedną z najnowocześniejszych firm w Europie zajmujących się produkcją opakowań z tworzyw sztucznych. Spółka posiada fabryki w Polsce i na Ukrainie, w których wykorzystuje najnowsze maszyny i technologie. Dzięki szerokiej ofercie i innowacyjnym metodom produkcji Plast-Box jest dostawcą pojemników i wiader z plastiku do wielu branż, w tym tak wymagających jak spożywcza i chemiczna. Wysoka jakość produktów i profesjonalny serwis sprawiają, że większość opakowań trafia do klientów zagranicznych. Plast-Box eksportuje swoje produkty do niemal wszystkich krajów europejskich. Spółka istnieje od 1983 r. Od 2004 r. jest notowana na GPW.
Kinga Szkutnik, Practum Consulting
-
Listwa karniszowa creativa Lk-01
-
Jakie podstawy do stolików..
-
Kontrola z urzędu skarbowego –..
-
Jak izolacja drgań poprawia..
-
Szukasz stylowej łazienki?..
-
Idealny kosz prezentowy na..
-
Jak przygotować mieszkanie do..
-
Mikasa V200W vs V200W-CEV. Którą..
-
ASG z praktycznego punktu widzenia
-
Zostań kierowcą TIR-a: Wymagania,..
-
Gry miejskie: nowoczesne..
-
Gry miejskie: Nowoczesne..
-
Domy Szeregowe w Gdyni – Komfort..
-
Jak często można odwiedzać bliską..
-
Kosze prezentowe na urodziny –..
-
Jak dobrać idealne wyposażenie do..
-
Sindbad- podróżuj wygodnie!
-
Rytuały miłosne - magiczne..
-
Ośrodek leczenia uzależnień..
-
Kurtyny chłodnicze – jak działają..
-
Poradnik „Jak napisać powieść?”..
-
Kontenery socjalne – praktyczne..
-
Jak zaplanować udaną jednodniową..
-
Jak wybrać półkotapczan?


