Wiele miast (19)
Plast-Box zwiększa sprzedaż w Obwodzie Kaliningradzkim

Słupski Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, w ciągu 9 miesięcy br. zwiększył sprzedaż w Obwodzie Kaliningradzkim o 32,5% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Ze względu na uwarunkowania gospodarczej geograficzne tego rejonu Plast-Box dostarcza tam głównie opakowania do produktów spożywczych takich jak glazury czekoladowe, owoce, lody, a także ryby. Polski producent opakowań traktuje tę część Rosji jako rozwojowy rynek, a jednocześnie przyczółek do dalszej ekspansji na Wschód - poinformowała Kinga Szkutnik z Practum Consulting.

Reklama
Andrzej Sadowski, członek zarządu Plast-Box SA: - Wciąż poszukujemy możliwości zwiększania sprzedaży na wschodnich rynkach, bo charakteryzują się one dużym potencjałem wzrostu. Dzięki zapotrzebowaniu na wysokiej jakości opakowania i wciąż ograniczonej konkurencji, możemy tam generować znacznie większe dynamiki wzrostu niż na zachodnioeuropejskich rynkach, a jednocześnie osiągać satysfakcjonujące marże. W Obwodzie Kaliningradzkim sprzedajemy  produkty w pośrednim systemie dystrybucji. Współpracujemy tam z dwoma partnerami handlowymi, dzięki czemu skuteczniej docieramy do lokalnych odbiorców szukających w pierwszej kolejności rodzimych dostawców. Wciąż widzimy możliwości dalszego rozwoju skali działalności w tej części Rosji, bo nasze produkty cieszą się zainteresowaniem klientów, a dzięki graniczeniu z Polską możemy zapewnić tamtejszym klientom szybkie dostawy i sprawną obsługę.

Wschód to jeden z głównych kierunków rozwojowych Plast-Boxu. Sprzedaż do krajów spoza UE w tej części Europy po 3 kwartałach br. wyniosła 49,55 mln zł, co oznacza wzrost o 48% r/r. Jednocześnie, rynki te stanowiły już 63% sprzedaży eksportowej realizowanej w tym okresie przez Plast-Box. Producent posiadający fabryki w Polsce i Ukrainie, należące do czołówki europejskiej pod względem nowoczesności parku maszynowego, jest obecny ze swoimi produktami w 30 krajach, w tym niemal we wszystkich krajach unijnych (głównymi rynkami eksportowymi w UE są Wielka Brytania, Niemcy, Łotwa i Francja). Po 9 miesiącach br. sprzedaż eksportowa realizowana przez Plast-Box stanowiła blisko 70% przychodów.

Plast-Box SA jest jedną z najnowocześniejszych firm w Europie zajmujących się produkcją opakowań z tworzyw sztucznych. Spółka posiada fabryki w Polsce i na Ukrainie, w których wykorzystuje najnowsze maszyny i technologie. Dzięki szerokiej ofercie i innowacyjnym metodom produkcji Plast-Box jest dostawcą pojemników i wiader z plastiku do wielu branż, w tym tak wymagających jak spożywcza i chemiczna. Wysoka jakość produktów i profesjonalny serwis sprawiają, że większość opakowań trafia do klientów zagranicznych. Plast-Box eksportuje swoje produkty do niemal wszystkich krajów europejskich. Spółka istnieje od 1983 r. Od 2004 r. jest notowana na GPW.

Oprac. RM
stat4u PortalPOLSKA.pl