Kultura Edukacja
Plany rozwojowe Pol-Miedź Trans
Pol-Miedź Trans zamierza pozyskać strategicznego partnera dla części kolejowej firmy. Spółka należąca do grupy KGHM prowadzi rozmowy z PKP CARGO o sprzedaży pakietu mniejszościowego. Większościowym udziałowcem pozostanie KGHM, który będzie też kontrolować pozostałe działalności Pol-Miedź Trans.
– Przeanalizowaliśmy wiele wariantów rozwoju części kolejowej spółki. Pracujemy nad optymalnym rozwiązaniem, jakim jest pozyskanie dla tego obszaru branżowego inwestora strategicznego – mówi Mirosław Krutin, prezes zarządu Pol-Miedź Trans. – Musimy przeprowadzić kolejne, znaczące inwestycje w tabor i chcemy wzmocnić naszą pozycję na rynku krajowych przewozów towarowych. PKP CARGO daje taką szansę, dlatego zdecydowaliśmy się na rozważenie partnerstwa z tą spółką.
Partner strategiczny planuje objąć do 50 procent udziałów w spółce Pol-Miedź Trans. - Ta transakcja to jeden z kilku projektów, nad którymi pracujemy. Nasze zaplecze taborowe, możliwości finansowe oraz know-how logistyczne sprawiają, że w przypadku dość powszechnego w Polsce modelu przewoźników należących do dużych grup przemysłowych, możemy być cennym partnerem i źródłem wielu efektów synergii dla koncernów takich jak KGHM Polska Miedź - mówi Adam Purwin, prezes zarządu PKP CARGO.
Zgodnie z założeniami projektu, Pol-Miedź Trans skoncentruje się na działalności kolejowej. – Będziemy kontrolować część kolejową, natomiast działalność obrotu paliwami oraz transport samochodowy włączymy do innych spółek w grupie – zaznacza Marcin Chmielewski, wiceprezes zarządu KGHM ds. korporacyjnych. – Takie rozwiązanie gwarantuje bezpieczeństwo zatrudnienia, ponieważ wszyscy pracownicy pozostaną w naszej grupie i utrzymają swoje miejsca pracy.
Prace związane z wejście kapitałowym PKP CARGO do spółki PMT ruszyły we wrześniu. Toczą się równolegle z procesem wydzielania ze spółki Pol-Miedź-Trans działalności związanych z zarządzaniem paliwami i przewozami autobusowymi. Planuje się, że proces podziału PMT zakończy się w pierwszym półroczu 2015 roku. Planuje się, że PKP CARGO obejmie do 50 proc. udziałów w spółce PMT, a KGHM zostanie jej większościowym udziałowcem. Pol Miedź Trans dzięki takiemu rozwiązaniu uzyska dostęp do największego w Polsce zmodernizowanego taboru i szerokiej palety usług logistycznych Grupy PKP CARGO. Pozwoli to również spółce KGHM na skoncentrowanie się na procesach inwestycyjnych w zakresie działalności podstawowej, a jedocześnie na pozyskanie wiarygodnego partnera w obszarze towarowych przewozów kolejowych.
Departament Komunikacji KGHM
-
Bezpieczeństwo na Wodzie:..
-
Pielęgnacja zasłon tkaninowych:..
-
Cynamon jako skuteczny sposób na..
-
Borowik Szatański, Borowik Ponury..
-
Ślad czeskich kopaczy kryptowalut..
-
Dofinansowania i refundacje -..
-
Postaw na najwyższej jakości drzwi
-
Bezpieczny parking przy lotnisku..
-
Pranie wykładzin Łódź -..
-
Sprzątanie biur w Łodzi - czy..
-
Daszki nad drzwi. Czemu warto je..
-
Skup złota Myszków – co warto..
-
Okna Brzeg - jak dostosować okna..
-
Akademia piłkarska dla dzieci to..
-
Co warto wiedzieć na temat..
-
Miasto na miarę XXI wieku –..
-
Gabinet dietetyczny – dlaczego..
-
Trwałe, estetyczne, oryginalne -..
-
Kosz do segregacji - rozpocznij..
-
Jakie okna wybrać?
-
Dachy Myszków - profesjonalne..
-
Profesjonalne pranie i..
-
Gdzie naprawić piecyk junkers?
-
Psychoterapia Bydgoszcz