Wiele miast (25)
Plany rozwojowe Pol-Miedź Trans

Pol-Miedź Trans zamierza pozyskać strategicznego partnera dla części kolejowej firmy. Spółka należąca do grupy KGHM prowadzi rozmowy z PKP CARGO o sprzedaży pakietu mniejszościowego. Większościowym udziałowcem pozostanie KGHM, który będzie też kontrolować pozostałe działalności Pol-Miedź Trans.

Reklama
Celem projektu pozyskania strategicznego partnera dla Pol-Miedź Trans jest rozwój części kolejowej spółki oraz koncentracja KGHM na podstawowej działalności.

Przeanalizowaliśmy wiele wariantów rozwoju części kolejowej spółki. Pracujemy nad optymalnym rozwiązaniem, jakim jest pozyskanie dla tego obszaru branżowego inwestora strategicznego – mówi Mirosław Krutin, prezes zarządu Pol-Miedź Trans. – Musimy przeprowadzić kolejne, znaczące inwestycje w tabor i chcemy wzmocnić naszą pozycję na rynku krajowych przewozów towarowych. PKP CARGO daje taką szansę, dlatego zdecydowaliśmy się na rozważenie partnerstwa z tą spółką.

Partner strategiczny planuje objąć do 50 procent udziałów w spółce Pol-Miedź Trans. - Ta transakcja to jeden z kilku projektów, nad którymi pracujemy. Nasze zaplecze taborowe, możliwości finansowe oraz know-how logistyczne sprawiają, że w przypadku dość powszechnego w Polsce modelu przewoźników należących do dużych grup przemysłowych, możemy być cennym partnerem i źródłem wielu efektów synergii dla koncernów takich jak KGHM Polska Miedź - mówi Adam Purwin, prezes zarządu PKP CARGO.
 
Zgodnie z założeniami projektu, Pol-Miedź Trans skoncentruje się na działalności kolejowej. – Będziemy kontrolować część kolejową, natomiast działalność obrotu paliwami oraz transport samochodowy włączymy do innych spółek w grupie – zaznacza Marcin Chmielewski, wiceprezes zarządu KGHM ds. korporacyjnych. – Takie rozwiązanie gwarantuje bezpieczeństwo zatrudnienia, ponieważ wszyscy pracownicy pozostaną w naszej grupie i utrzymają swoje miejsca pracy.

Prace związane z wejście kapitałowym PKP CARGO do spółki PMT ruszyły we wrześniu. Toczą się równolegle z procesem wydzielania ze spółki Pol-Miedź-Trans działalności związanych z zarządzaniem paliwami i przewozami autobusowymi. Planuje się, że proces podziału PMT zakończy się w pierwszym półroczu 2015 roku. Planuje się, że PKP CARGO obejmie do 50 proc. udziałów w spółce PMT, a KGHM zostanie jej większościowym udziałowcem. Pol Miedź Trans dzięki takiemu rozwiązaniu uzyska dostęp do największego w Polsce zmodernizowanego taboru i szerokiej palety usług logistycznych Grupy PKP CARGO. Pozwoli to również spółce KGHM na skoncentrowanie się na procesach inwestycyjnych w zakresie działalności podstawowej, a jedocześnie na pozyskanie wiarygodnego partnera w obszarze towarowych przewozów kolejowych.

 Departament Komunikacji KGHM
stat4u PortalPOLSKA.pl