Wiele miast (380)

Najlepsze sklepy internetowe 2015

Portal Money.pl z Grupy Wirtualna Polska po raz dziesiąty ocenił największe i najpopularniejsze sklepy internetowe, działające w Polsce. W ośmiu kategoriach zbadanych zostało 120 tych, które cieszą się największą popularnością wśród e-klientów i na podstawie 45 kryteriów wybrane zostały najlepsze z nich.

Reklama
Ponad połowa polskich internautów to klienci e-sklepów. W ubiegłym roku wydaliśmy w sieci 27 miliardów złotych, prognozy na 2015 mówią o przekroczeniu poziomu 30 miliardów. W ciągu pięciu lat ta kwota może się nawet podwoić. Dane publikowane przez największe firmy i instytucje, badające polski rynek e-commerce, takie jak Gemius czy PMR, robią wrażenie. Nie tylko na klientach, ale również na sprzedawcach, którzy ten potencjał starają się przekuć na własny, rynkowy sukces.
 
Sklepy konkurują między sobą nie tylko ceną. To oczywiście jedno z najważniejszych kryteriów, które skłania klienta do zakupów, jednak - jak wynika z rynkowych badań - coraz większe znaczenie mają takie kwestie, jak szybkość dostawy i różne jej opcje do wyboru, możliwość wybrania formy płatności, precyzyjne informacje na temat transakcji czy choćby tak prozaiczna, wydawać by się mogło, kwestia, jak dobra wyszukiwarka produktów. A przede wszystkim - zaufanie do sklepu, które zbudować jest niezwykle trudno, a stracić można bardzo szybko.
 
Dlatego, jak co roku, portal money.pl oceniał nie tylko asortyment, ale również informacje o produkcie, procedurę zamawiania i płatności, łatwość poruszania się po stronie w wersji standardowej i mobilnej, oferowane bonusy czy wreszcie jakość obsługi klienta i opinie, jakie o poszczególnych sklepach mają ci, którzy robili w nich zakupy.
 
Warunkiem uczestnictwa w rankingu była - podobnie jak w poprzednich latach - popularność sklepu wśród internautów. Z każdej kategorii monitorowanej w ramach Megapanelu, w kategorii e-commerce/sklepy do finału badania kwalifikowało się  po 15 sklepów, które w ciągu roku poprzedzającego badanie (od początku października 2014 roku do końca września 2015 roku) odwiedziła największa liczba osób. Tam, gdzie Megapanel uwzględniał wyniki mniej niż 15 sklepów, kategorie były łączone. W rankingu prezentowanych jest po 10 sklepów, które podczas badania zyskały najwięcej punktów, wynikających z 45 kryteriów. Maksymalnie w badaniu każdy sklep mógł uzyskać 100 punktów. Wyjątkiem jest branża turystyczna, w której ocenie nie podlegała dostawa zakupów i pochodne kryteria. W tej kategorii maksymalnie do zdobycia było 90 punktów.
 
Oto zwycięzcy Rankingu Sklepów Internetowych 2015
cały ranking dostępny jest pod adresem: http://ranking.money.pl
duża wersja infografiki: http://static1.money.pl/i/special/ranking-sklepow-2015.png
 
Autorzy: Jakub Ceglarz, Bartłomiej Dwornik, Krzysztof Janoś
stat4u PortalPOLSKA.pl