Kultura Edukacja
Marzysz o własnym sklepie internetowym? Sprawdź, co musisz zrobić, aby zacząć sprzedawać online
niż stacjonarne.
Zobacz, co trzeba zrobić, aby zacząć działać w branży
e-commerce.
Najłatwiej rozpocząć swoją przygodę w branży e-commerce od skorzystania z gotowych rozwiązań. Popularne platformy sprzedażowe stanowią miejsca w sieci, które każdego dnia odwiedza kilkadziesiąt milionów Polaków. To ogromny rynek zbytu dla produktów z różnych kategorii. Warto więc być obecnym także i w tych kanałach sprzedażowych.
Oprócz tego dobrze zadbać o posiadanie własnego, niezależnego sklepu, w którym samemu dyktuje się warunki. Warto w tym celu skorzystać z półgotowych rozwiązań, które oferują tacy operatorzy jak Shoplo czy Shoper. Są one oparte na mechanizmie „podnieś i upuść”, które ułatwiają przygotowanie własnego sklepu nawet tym osobom, które nigdy wcześniej nie miały z taką pracą do czynienia. Bardzo istotne jest też to, aby strona była responsywna, czyli poprawnie otwierała się na ekranach smartfonów.
Punkt drugi: zakup towarów
W tym celu należy rozpocząć współpracę z producentami, dystrybutorami oraz hurtowniami. Zazwyczaj im dłuższa współpraca i większa wartość zamówienia, tym na większe zniżki można liczyć.
Klienci kupują oczami, dlatego zadbaj o to, aby każdy towar został sumiennie opisany i sfotografowany. Opisy powinny być stworzone językiem korzyści. Fotografie muszą zaś odzwierciedlać jak najwięcej detali, szczegółów, fakturę oraz barwę. Im dokładniejsze informacje, tym lepiej.
Bez sprawnych dostawców nie ma sprzedaży internetowej. W przypadku większej liczby zamówień warto podpisać umowę z firmą kurierską, która może zaproponować lepsze ceny, a tym samym przyciągnąć do Twojego sklepu nowych klientów. Pamiętaj, że im więcej form wysyłki zaproponujesz, tym większa szansa na zakup.
Jeśli chcesz prowadzić sprzedaż wysyłkową, musisz zaopatrzyć się w materiały do pakowania paczek. Na początek niezbędna będzie folia bąbelkowa różnej szerokości, taśmy klejące (przezroczyste i brązowe), folia stretch, a także drukarka wraz z papierem i tuszem. Pozwolą one sprawnie wydrukować etykiety nadawcze z kodem kreskowym, dzięki któremu przesyłki będą mogły być prawidłowo zidentyfikowane zarówno na sortowni, jak i przez poszczególnych kurierów.
Akcesoria do pakowania paczek to również kartonowe pudła różnej wielkości, które ochronią cenną zawartość przed zniszczeniem w czasie transportu. Jeśli zależy Ci na wyróżnieniu się na tle konkurencji, możesz spróbować pakować sprzedawane produkty w unikalny sposób, na przykład przy pomocy bibuły ozdobnej lub dołączać do każdej sprzedanej rzeczy podziękowanie wraz z kilkoma dobrymi słowami. Twoi klienci na pewno docenią taki gest!
-
Jak wybrać półkotapczan?
-
Księga oszczędnościowa..
-
Jak wybrać idealne kolczyki na..
-
Czy każdy może napisać powieść?..
-
Noclegi apartamenty Róża Wiatrów..
-
Bezpłatne webinarium pt. Czy..
-
Kurtyny spawalnicze i ich..
-
Dieta ketogeniczna – czym jest,..
-
Węże strażackie: Kluczowe..
-
Automatyczny Trading Krypto dla..
-
Centrum Leczenia Jelit w Poznaniu..
-
AG.pl oferuje szeroki asortyment..
-
Klinika Centrum Terapii Jelit –..
-
Serwis Niedźwiedzia w Luboniu -..
-
Pyłek pszczeli - właściwości,..
-
Miód Gryczany - Cudowny Dar Natury
-
Wydajne i bezawaryjne kasy..
-
Jak przygotować samochód do..
-
Carpathian Startup Fest 2024...
-
Bezpieczeństwo na Wodzie:..
-
Pielęgnacja zasłon tkaninowych:..
-
Cynamon jako skuteczny sposób na..
-
Borowik Szatański, Borowik Ponury..
-
Ślad czeskich kopaczy kryptowalut..