Wiele miast (380)

Kreacja marki turystycznej – podstawowe założenia


Podstawą skutecznej reklamy mającej bezpośrednie przełożenie na dotarcie do szerokich grup społecznych, a tym samym dynamiczny rozwój danej jednostki, zwiększona konkurencyjność na rynku oraz zmaksymalizowanie zysków gwarantuje stworzenie i utrzymanie określonego wizerunku. Budowanie kreacji danej marki, firmy, czy przedsiębiorstwa jest dzisiaj jednym z najważniejszych zadań tworzonych w zakresie szeroko rozumianej komunikacji społecznej.

Reklama
Rozwój  technologii informatycznych oraz możliwości, jakie oferuje Internet w zakresie dotarcia do portali branżowych, popularnych portali ogólnokrajowych czy wreszcie mediów społecznościowych daje szeroki zakres możliwości działania w zakresie kreowania i budowy wizerunku danej marki.

Ogólne założenia marketingowe a marketing turystyczny

Wykorzystanie dostępnych narzędzi, metod badawczych oraz statystyk pozwala stworzyć od podstaw obliczoną na konkretną grupę odbiorców kreację marki, co w efekcie przekłada się na realne zyski wynikające z budowania określonych relacji marki i
określonego targetu. Wszystkie te założenia odnoszą się również do tworzenia wizerunku danego miasta, regionu czy 

przedsiębiorstw związanych z szeroko rozumianą turystyką. Marketing turystyczny oznacza innymi słowy stworzenie wizerunku określonego miejsca za pomocą ogólnodostępnych narzędzi. 

Marketing turystyczny czyli kreowanie wizerunku turystycznego stanowi dosyć wdzięczny temat dla specjalistów z zakresu public relations. Tworzenie projektu mającego na celu wykreowanie danego miejsca wymaga określenia skojarzeń oraz cech charakterystycznych, wyróżniających pozytywnie dane miejsce spośród innych i na tej bazie tworzenia oczekiwanego efektu docelowego, jakim będzie wizerunek miejsca w oczach grupy docelowej.

Aktualna i docelowa kreacja wizerunku miejsca
   

Sposób kreowania czy pewnej zmiany wizerunkowej mającej wywołać określony efekt zależy od rodzaju miejsca i jego aktualnej pozycji na szeroko rozumianej mapie turystycznej. Nieco inną strategię należy podjąć w przypadku znanego miejsca czy obiektu dążącego do rozszerzenia grupy docelowej, a zupełnie inny sposób kreacji będzie dotyczył miejsca mało popularnego, które należy wypromować niemalże od podstaw. Marketing turystyczny, aczkolwiek bazuje na ogólnych założeniach marketingowych jest dosyć skomplikowaną kwestią, zależną od wielu różnych czynników, w związku z czym decydując się na tworzenie wizerunku warto skorzystać z pomocy profesjonalistów. 
 
BWCG.EU - Marketing Turystyczny, zarządzanie strategiczne, a także analiza rynkowa.

 
stat4u PortalPOLSKA.pl