Wiele miast (380)

Kominki, które pokochali Polacy

18 lat na rynku, ponad 1700 produktów w ofercie oraz 60 000 urządzeń grzewczych i akcesoriów kominkowych sprzedanych tylko w ubiegłym roku. Kratki.pl to dziś jedno z najszybciej rozwijających się i najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw w branży.

Szacuje się, że każdego roku w Polsce instalowanych jest około 80 000 - 100 000 kominków. Rozwijające się budownictwo jednorodzinne i szeregowe sprawiają, że popyt na tego rodzaju urządzenia rośnie. Firmą, która trafnie przewidziała tę tendencję, są Kratki.pl. Z niewielkiego wytwórcy w ciągu kilkunastu lat firma stała się znanym i cenionym producentem, plasującym się
w czołówce europejskich liderów. 

Reklama
Dobre, bo polskie
40% wyprodukowanych w ubiegłym roku w Polsce urządzeń grzewczych pochodziło z fabryki Kratki.pl. Zaufanie klientów firma zdobyła już w pierwszych latach działalności. Wszystko dzięki polityce kładącej nacisk na bezpośredni kontakt z klientem, przystępnej cenie oraz - wyróżniającemu ją na tle konkurencji - podążaniu w myśl idei „dobre, bo polskie”. Od momentu powstania firmy produkcja urządzeń odbywa się we Wsoli pod Radomiem - powierzchnia dzisiejszego parku maszynowego to 21 000 m2. Stamtąd też od kilkunastu lat prowadzona jest dystrybucja urządzeń do blisko 60 krajów na całym świecie. Kratki.pl nieustannie pracują nad wzmocnieniem swojej pozycji na rynkach zagranicznych czego dowodem jest zwiększający się z roku na rok odsetek produktów przeznaczonych na eksport.



Iskra rozwoju
Kiedy w 1998 roku Marek Bal rozpoczynał działalność należał do nielicznego grona polskich wytwórców kratek wentylacyjnych. Kluczowym momentem w życiu firmy było rozpoczęcie produkcji wkładów kominkowych. Rosnący popyt stał się podłożem do rozbudowy oferty i inwestycji w zaplecze produkcyjne. Decydujące dla sukcesu firmy okazało się uruchomienie sklepu internetowego kratki.pl. Rozwiązanie to nie tylko ułatwiło klientom dostęp do produktów, ale i znacząco skróciło czas oczekiwania na dostawę. Obecnie firma szczyci się krótkim, bo nawet 24-godzinnym czasem finalizacji zamówień i realizuje ich ponad 350 dziennie – w sezonie liczba ta dochodzi nawet do 500.

Zapał do współpracy
- W budowaniu renomy marki, szczególnie na rynkach zagranicznych, ważne jest uczestnictwo w wydarzeniach branżowych. Pozwala to nie tylko na zaprezentowanie oferty szerokiemu gronu odbiorców, ale i służy nawiązaniu nowych relacji biznesowych. To także doskonała okazja do obserwacji pojawiających się trendów i zapowiedzi nowych rozwiązań – tłumaczy Marek Bal, właściciel Kratki.pl. Podradomski przedsiębiorca od lat uczestniczy w najważniejszych imprezach sektora grzewczego, takich jak francuskie targi Flam’Expo Lyon, niemieckie ISH czy organizowane w Veronie wystawy Progetto Fuoco.

Rosnące oczekiwania
Utrzymanie pozycji lidera w branży wymaga od Kratki.pl przewidywania nadchodzących trendów. Czuwa nad tym profesjonalna kadra 20 projektantów, którzy opracowują nowe technologie i wzornictwo przyszłych produktów. Każdego roku firma wprowadza na rynek kilkanaście nowych urządzeń, co klasyfikuje ją w gronie najbardziej innowacyjnych wytwórców. Do najnowszych rozwiązań proponowanych przez Kratki.pl należy - odpowiadająca na aktualne potrzeby rynku, dotyczące poprawy jakości powietrza - seria kominków gazowych LEO. Kratki.pl są pierwszym i – jak dotychczas - jedynym producentem tego typu urządzeń w Polsce. – Jesteśmy także jedynym z nielicznych polskich producentów kominków i akcesoriów kominkowych, mogącym pochwalić się własnym laboratorium, w którym wszystkie oferowane przez nas wyroby przechodzą testy bezpieczeństwa, sprawności i efektywności cieplnej, a także zgodności z najbardziej restrykcyjnymi normami emisji spalin – mówi Marek Bal. Niezależne laboratorium, należące do najnowocześniejszych w Polsce, to dla firmy ogromne udogodnienie, które pozwala na badanie prototypowych urządzeń i wykluczanie ewentualnych wad jeszcze przed testami prowadzonymi w państwowych jednostkach. Zaawansowana kontrola jakości, we wsparciu najnowszej technologii, gwarantuje firmie Kratki.pl roczny odsetek reklamacji na poziomie 0,66%.

Ciepłe relacje
Doskonalenie się i podnoszenia kwalifikacji – tak w skrócie można scharakteryzować plany Kratki.pl na obecny rok. Wszystko po to, by - jak podkreśla właściciel firmy - zawsze być o krok przed konkurencją. Jednym z licznych celów wyznaczonych do realizacji w 2016 roku jest usprawnienie systemu przepływu informacji oraz optymalizacja skutecznego i efektywnego zarządzania. Sukces Kratki.pl opiera się także na umiejętnościach i kompetencjach doświadczonych dystrybutorów i doradców klienta. Firma sukcesywnie rozbudowuje sieć partnerów handlowych oraz otwiera kolejne salony, dając tym samym nowe miejsca zatrudnienia. Kratki.pl jako jedyny polski producent może pochwalić się dużą siecią salonów partnerskich – na mapie Polski można ich znaleźć blisko 100. - Chętnie dzielimy się swoją wiedzą, dlatego dla naszych krajowych i zagranicznych partnerów handlowych, a także instalatorów każdego roku organizujemy cykl szkoleń i wyjazdów dokształcających. Tylko do sierpnia tego roku zaplanowaliśmy około 35 tego typu spotkań – mówi Marek Bal, właściciel firmy Kratki.pl.
stat4u PortalPOLSKA.pl