Kultura Edukacja
"Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym" - II odsłona kampanii
Konferencją prasową została zainaugurowana II odsłona kampanii społecznej "Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym", którą prowadzą Fundacja PZU w partnerstwie z policją.
Kierowcy będą mogli otrzymać serce, z jednym z wybranych haseł:
- Nie bądź lwem, kiedy zbliżasz się do zebry,
- Pasy to nie linia mety. Wolniej!,
- Hamuj przed pasami, nie zwalniaj w uczuciach...,
- Zebry są pod ochroną. Uważaj na pieszych,
- Kochanie, ja też czasem bywam na pasach. Uważaj na pieszych!.
Serduszka będą rozdawane na wybranych stacjach benzynowych w całej Polsce. W ich dystrybucję włączy się również policja podczas kolejnej edycji patroli policyjnych prowadzonych wspólnie z wolontariuszami, którymi będą pracownicy PZU. Gadżet będzie można wręczyć bliskiej osobie i dopilnować, aby znalazło się ono w widocznym miejscu w jej samochodzie.
Tegoroczna, II odsłona kampanii wpisuje się idealnie w profilaktycznej kierunki pracy polskiej policji. Popieramy każdą aktywność w temacie bezpieczeństwa osób pieszych i aktywizacji działań międzyinstytucjonalnych kształtujących świadomość społeczną, że od każdego z nas zależy bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu drogowego. Jako partner przedsięwzięcia włączamy się w działania kampanii na różnych etapach jej realizacji - począwszy od prewencyjnych patroli współpracujących z wolontariuszami, po zajęcia profilaktyczne realizowane z udziałem narzędzi kampanii. Jesteśmy również rzecznikiem zachęcania do kreatywności samorządów lokalnych w kontekście działania „Aktywne przejścia dla pieszych” - mówi mł. insp. Anna Kuźnia, zastępca dyrektora Biura Prewencji i Ruchu Drogowego KGP.
W tak szeroko zakrojonych działaniach nie sposób pominąć ważnego odbiorcy, jakim są dzieci. Po rozpoczęciu r. szk. wszyscy uczniowie pierwszych klas szkoły podstawowej dostaną odblaskowe serca, które zwiększą ich widoczność na drodze. Do szkół trafi aż 620 tys. serc odblaskowych.
Przekaz kampanii będzie skierowany także do samorządów. W ramach działań "Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym", został zorganizowany konkurs „Aktywne przejścia dla pieszych”, adresowany do zarządców dróg, gmin, powiatów. Jego celem będzie wyłonienie niebezpiecznych przejść dla pieszych, które następnie zostaną zmodernizowane.
Bardzo ważną inicjatywą z punktu widzenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym będzie także ustanowienie Ogólnopolskiego Dnia Pieszych jako inicjatywy obywatelskiej.
Według danych Komisji Europejskiej co piąty pieszy w UE ginie na polskich drogach. Szacuje się, że w ciągu roku jest to ponad 1100 osób. Działania edukacyjne policji i Fundacji PZU mają zachęcić kierowców i pieszych do zmiany niebezpiecznych zachowań. Badanie TNS Polska*, przeprowadzone na zlecenie Fundacji PZU, ujawniło szereg przewinień, których na polskich drogach dopuszczają się kierowcy i piesi. Blisko 50% kierujących pojazdem przyznało, że zdarza im się nie zwalniać i nie zwracać szczególnej uwagi na znaki drogowe w pobliżu przejścia dla pieszych. Jednocześnie okazuje się, że aż 60% kierowców ignoruje osoby przechodzące przez przejścia dla pieszych i nie zawsze zatrzymuje się w ich pobliżu. Inaczej postępują mijając miejsca, w których mogą spotkać swoich bliskich. Różnice we wskazaniach dotyczących zachowań w pobliżu przejść, na których mogą pojawić się ich rodziny w stosunku do tych, w których ich obecność jest mało prawdopodobna, wyniosły nawet kilkanaście procent.
Sami piesi również nie pozostają bez winy. Około 1/3 z nich zdarza się wymuszać pierwszeństwo, wychodząc przed nadjeżdżający samochód. Osoby przechodzące przez pasy nie stosują się ponadto do sygnalizacji świetlnej. 25% badanych pieszych potwierdziło, że nie zwraca uwagi na zmieniające się na przejściach światła. Ryzyko wystąpienia wypadku zwiększa się także przed wejściem pieszego na pasy. Aż 27% badanych pieszych przyznaje, że nie rozgląda się za nadjeżdżającymi pojazdami przed wkroczeniem na przejście.
Wszystkie informacje o kampanii można będzie znaleźć na stronie www.stopwariatom.pl. Kampania zakłada zintegrowane działania reklamowe, informacyjne, online oraz w mediach społecznościowych. W ich ramach będzie emitowany m.in. spot telewizyjny z Marcinem Dorocińskim. (jkd)
* Badanie opinii publicznej, przeprowadzone w czerwcu 2015 roku przez TNS Polska, metodą wywiadów telefonicznych (CATI), na reprezentatywnej próbie 500 kierowców i 500 pieszych w wieku 18 lat i więcej.
-
Automatyczny Trading Krypto dla..
-
Centrum Leczenia Jelit w Poznaniu..
-
AG.pl oferuje szeroki asortyment..
-
Klinika Centrum Terapii Jelit –..
-
Serwis Niedźwiedzia w Luboniu -..
-
Pyłek pszczeli - właściwości,..
-
Miód Gryczany - Cudowny Dar Natury
-
Wydajne i bezawaryjne kasy..
-
Jak przygotować samochód do..
-
Carpathian Startup Fest 2024...
-
Bezpieczeństwo na Wodzie:..
-
Pielęgnacja zasłon tkaninowych:..
-
Cynamon jako skuteczny sposób na..
-
Borowik Szatański, Borowik Ponury..
-
Ślad czeskich kopaczy kryptowalut..
-
Dofinansowania i refundacje -..
-
Postaw na najwyższej jakości drzwi
-
Bezpieczny parking przy lotnisku..
-
Pranie wykładzin Łódź -..
-
Sprzątanie biur w Łodzi - czy..
-
Daszki nad drzwi. Czemu warto je..
-
Skup złota Myszków – co warto..
-
Okna Brzeg - jak dostosować okna..
-
Akademia piłkarska dla dzieci to..