Kultura Edukacja
KGHM wypływa w świat
Samotny rejs dookoła świata trasą na wschód bez zawijania do portów – kapitan Tomasz Cichocki po raz drugi podejmuje się tego zadania. KGHM ponownie jest w gronie sponsorów tak niecodziennego projektu.
- Projekt Cichocki Globe Conqueror wpisuje się w nasze podstawowe wartości – wyjaśnia Wojciech Kędzia, wiceprezes KGHM.– Ich właściwie rozumienie gwarantuje nam sukces i jestem przekonany, że zapewni powodzenie również kapitanowi Cichockiemu – podkreśla Wojciech Kędzia.
Jacht, którym kapitan Cichocki wypłynął z Gdańska 25 lipca, przez blisko rok będzie jego całym światem. Łódź zostanie poddana kilkudniowym testom na wodach Bałtyku. Później popłynie do Brestu na wybrzeże Francji i stamtąd wyruszy w podróż dookoła świata. Delphia 47, wyprodukowana w polskiej stoczni, jest wyposażona w najnowocześniejsze urządzenia nawigacyjne, ratujące życie oraz w zaawansowane systemy komunikacji z lądem, dzięki którym kapitan będzie mógł utrzymywać stały kontakt z zespołem brzegowym, a także z fanami na całym świecie. – Przede wszystkim jest on większy i szybszy. To konstrukcja wykonana na podstawie doświadczeń, Deplhi i moich – opowiada o łodzi kapitan Cichocki.
Piotr Kot, współwłaściciel stoczni Delphia Yachts, zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności za powodzenie wyprawy. – Jacht zaprojektowaliśmy zgodnie z wszechstronnie rozumianą ideą bezpieczeństwa, które jest dla nas priorytetem. Ten jacht nie może zawieść i tak go zbudowaliśmy – przekonuje Piotr Kot.
Tomasz Cichocki płynie samotnie, ale podstawą jego sukcesu jest współdziałanie, zarówno osób od po-czątku zaangażowanych w projekt, jak i profesjonalnego zespołu brzegowego, który będzie wspierał kapitana w czasie całego rejsu. - Wartości, którym hołduje KGHM, towarzyszą mi od początku mojej żeglarskiej wędrówki. Odwagi nie mylę z brawurą czy skłonnością do ryzyka, ale łączę ją z odpowiedzialnością. A kogoś bardziej ode mnie zorientowanego na osiąganie założonych celów i wyników trudno będzie znaleźć. Myślę, że udowodniłem to podczas pierwszego rejsu - mówi Tomasz Cichocki. – Bardzo się cieszę, że KGHM jest ze mną i tym razem. To dla mnie wielkie zobowiązanie.
Po polskim pre-starcie, właściwy start rejsu dookoła świata nastąpi z francuskiego Brestu na początku września. Kapitan popłynie Szlakiem Kliprów, pomiędzy Europą i Dalekim Wschodem, Australią i Nową Zelandią, mijając trzy przylądki: Dobrej Nadziei (Afryka), Leeuwin (Australia) oraz Horn (Ameryka Południowa). Rejs, tak jak poprzedni, będzie monitorowany przez brytyjską organizację certyfikującą World Sailing Speed Record Council (WSSRC).
Powrót do Brestu planowany jest w kwietniu 2015 roku. Aktualności z rejsu można śledzić na www.kapitancichocki.pl i na Facebooku: https://www.facebook.com/KapitanTomaszCichocki
Departament Komunikacji
KGHM Polska Miedź S.A.
-
Bezpieczeństwo na Wodzie:..
-
Pielęgnacja zasłon tkaninowych:..
-
Cynamon jako skuteczny sposób na..
-
Borowik Szatański, Borowik Ponury..
-
Ślad czeskich kopaczy kryptowalut..
-
Dofinansowania i refundacje -..
-
Postaw na najwyższej jakości drzwi
-
Bezpieczny parking przy lotnisku..
-
Pranie wykładzin Łódź -..
-
Sprzątanie biur w Łodzi - czy..
-
Daszki nad drzwi. Czemu warto je..
-
Skup złota Myszków – co warto..
-
Okna Brzeg - jak dostosować okna..
-
Akademia piłkarska dla dzieci to..
-
Co warto wiedzieć na temat..
-
Miasto na miarę XXI wieku –..
-
Gabinet dietetyczny – dlaczego..
-
Trwałe, estetyczne, oryginalne -..
-
Kosz do segregacji - rozpocznij..
-
Jakie okna wybrać?
-
Dachy Myszków - profesjonalne..
-
Profesjonalne pranie i..
-
Gdzie naprawić piecyk junkers?
-
Psychoterapia Bydgoszcz