Zakończyła się rekrutacja do programu „Mam kota na punkcie mleka”, promującego spożywanie mleka i produktów mlecznych wśród dzieci w wieku szkolnym.
Na zaproszenie do udziału w akcji odpowiedziało w tym roku prawie 87 800 uczniów z blisko 800 placówek. Od początku trwania programu z jego bogatej oferty edukacyjnej skorzystało w sumie 263 tysiące dzieci z prawie 2500 szkół. Tym samym niemal co ósmy polski uczeń w wieku 8-13 lat dołączył do grona mlecznych entuzjastów!
Trwająca trzeci rok kampania „Mam kota na punkcie mleka” od początku cieszy się dużym zainteresowaniem wśród odbiorców. Potwierdzają to najlepiej wyniki rekrutacji, w efekcie której działaniami edukacyjnymi zostało objętych aż 263 tysiące uczniów z klas II-VI szkoły podstawowej oraz I klasy gimnazjum.
Oznacza to, że co ósmy polski uczeń w wieku 8-13 lat mógł skorzystać z atrakcji, jakie pomysłodawcy kampanii przygotowali z myślą o jej uczestnikach.
Recepta na mleczny sukces
Zdaniem organizatorów akcji, kluczem do sukcesu, przekładającym się na zainteresowanie szkół programem, jest formuła prowadzonych działań, które umiejętnie łączą naukę z zabawą. – Staramy się, aby każde z działań proponowanych w ramach kampanii maksymalnie angażowało młodych odbiorców. Zadbaliśmy więc o to, by zarówno materiały edukacyjne, gry, konkursy, jak i Mleczne Lekcje, z którymi odwiedzamy szkoły w całej Polsce, zostały przygotowane w atrakcyjny sposób, zaś wiedza na temat wartości odżywczych mleka i jego przetworów była podana w ciekawej i łatwej do zapamiętania formie – mówi Agnieszka Maliszewska, dyrektor biura Polskiej Izby Mleka.
Pierwsze rezultaty mlecznej edukacji są już widoczne. Jak wynika z badań, zarówno młodsi (7-9 lat), jak i starsi (10-13 lat) adresaci kampanii nie tylko wiedzą więcej na temat właściwości produktów mlecznych i ich roli w diecie, ale też chętniej wybierają nabiał. W uczniowskim jadłospisie najczęściej goszczą płatki z mlekiem, kakao oraz jogurty. Sięga po nie aż czworo z pięciorga uczniów. Niemal połowa dzieci deklaruje, że codziennie pije mleko, zaś co trzeci badany nie wyobraża sobie dnia bez jogurtu i kanapki z żółtym serem.
Dla każdego coś mlecznego
Wkrótce do wszystkich szkół, które zgłosiły chęć uczestnictwa w programie „Mam kota na punkcie mleka”, trafią bezpłatne pakiety materiałów edukacyjnych. Znajdą się wśród nich broszury dla uczniów, ich rodziców oraz konspekty lekcji dla nauczycieli. Materiały te zawierają nie tylko zadania przeznaczone do realizacji w trakcie zajęć lekcyjnych, związane z mlekiem oraz jego przetworami, ale także praktyczne porady dotyczące korzyści płynących z włączenia produktów mlecznych do codziennej diety całej rodziny.
Ponadto na uczniów czekają dwie gry edukacyjne. Zarówno gra karciana „Mleczna Farma”, przeznaczona dla młodszych dzieci, jak i dedykowana starszym dzieciom internetowa gra „Mleczna Kraina”, to porcja wyśmienitej rozrywki, która pozwala łatwo przyswoić wiedzę o mleku i przetworach mlecznych.
Przez cały rok zarówno nowi, jak i dotychczasowi uczestnicy programu mogą spotkać się na interaktywnej platformie www.mamkotanapunciemleka.pl, na której znajdą najnowsze informacje o kampanii oraz garść ciekawostek z mlecznego świata.
Mam kota na punkcie mleka
Kampania edukacyjna skierowana głównie do dzieci w wieku 8-13 lat, ale także ich rodziców, opiekunów oraz nauczycieli. Program prowadzony jest przez Polską Izbę Mleka oraz Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka. W ciągu ponad dwóch i pół roku działań do kampanii włączyło się blisko 263 000 dzieci z niemal 2500 szkół w Polsce. Kampania współfinansowana jest z budżetu Unii Europejskiej, Rzeczpospolitej Polskiej oraz Funduszu Promocji Mleka.
Polska Izba Mleka (PIM) jest największą organizacją branży mleczarskiej w Polsce. Została utworzona z inicjatywy spółdzielni i zakładów mleczarskich oraz firm z nimi współpracujących. Liczy ponad 70 członków i zrzesza największe firmy mleczarskie oraz związane z branżą mleczarską. Głównym celem PIM jest współpraca członków i partnerów Izby na rzecz rozwoju i promocji polskiego mleczarstwa w Polsce i zagranicą.
Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka (PFHBiPM) została utworzona w 1995 roku. Jest organizacją niezależną, dobrowolną i samorządną. Zrzesza ponad 9 200 członków skupionych w 18 związkach regionalnych hodowców bydła i producentów mleka oraz w Polskim Związku Bydła Simentalskiego i Krajowym Związku Hodowców Czerwonego Bydła Polskiego.