Kultura Edukacja
Inwestycje kolejowe w województwie dolnośląskim w kwietniu 2014 r.
W województwie dolnośląskim realizowane są intensywne prace związane z modernizacją sieci kolejowej. W kwietniu kolejarzom udało się oddać do eksploatacji kolejne elementy infrastruktury na odcinku linii kolejowej między Wrocławiem a Poznaniem oraz między Wrocławiem a Jelenią Górą.
W ramach modernizacji linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań (Etap II - odcinek Wrocław - granica województwa dolnośląskiego) w kwietniu zakończyły się prace przy moście na Widawie, a w maju zaplanowano odbiory eksploatacyjne tego fragmentu magistrali. W trakcie odbioru jest także szlak Wrocław Osobowice - Pęgów, gdzie oprócz modernizacji przejazdów zamontowano nowe urządzenia komputerowego sterowania ruchem. Niebawem – po dopuszczeniu do użytkowania tunelowego przejścia dla podróżnych – zostanie oddana do użytku zmodernizowana stacja Żmigród. Dzięki wiatom, elementom małej infrastruktury i nowej nawierzchni peronu zwiększy to znacznie komfort i bezpieczeństwo oczekiwania na przyjazd pociągów.
W efekcie modernizacji linii E 59 na odcinku Wrocław – granica województwa dolnośląskiego pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Czas podróży z Wrocławia do granicy województwa dolnośląskiego skróci się o 20 min. Obsługę podróżnych zapewnią wygodne perony z pełnym systemem informacji i dostępne dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Całkowity zakładany koszt projektu „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław - Poznań, Etap II - odcinek Wrocław – gr. województwa dolnośląskiego” to ponad 1 mld zł.
W kwietniu br. na terenie województwa dolnośląskiego prowadzone były również intensywne prace modernizacyjne na linii kolejowej nr 274 Wrocław Świebodzki - Zgorzelec (odcinek Wrocław – Jelenia Góra). PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oddały już do eksploatacji kolejny zmodernizowany odcinek toru (7 km) na szlaku Jaworzyna Śląska – Świebodzice. Główny cel wszystkich prac na tej linii skrócenie czasu jazdy z Wrocławia do Wałbrzycha i Jeleniej Góry.
Informacje o kluczowych inwestycjach
Lista kluczowych projektów infrastrukturalnych PLK realizowanych w kwietniu 2014 r. na terenie województwa dolnośląskiego:
*Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap II, odcinek Wrocław – granica województwa dolnośląskiego POIiŚ 7.1-4
*Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Bielawa Dolna – Horka: budowa mostu przez Nysę Łużycką oraz elektryfikacja POIiŚ 7.1-13
*Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, wdrożenie ERTMS/ETCS i ERTMS/GSM-R w Polsce na odcinku Legnica – Wrocław – Opole POIiŚ 7.1-14
*Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II. Pilotażowe wdrożenie ERTMS/ETCS i ERTMS/GSM-R w Polsce na odcinku Legnica - Węgliniec - Bielawa Dolna POIiŚ 7.1-15.1
*Modernizacja regionalnej linii kolejowej nr 309 Kłodzko Nowe – Kudowa Zdrój na odcinku Duszniki Zdrój – Kudowa Zdrój
*Modernizacja linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra
Powyższe projekty inwestycyjne obejmują remont ponad 150 km linii kolejowych położonych w całości bądź częściowo w obrębie województwa dolnośląskiego. Łączna wartość tych projektów wynosi niemal 2 mld zł.
Podstawowe informacje o sieci kolejowej w województwie dolnośląskim
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zarządzają siecią kolejową o łącznej długości 18 532 km linii kolejowych, z tego na obszarze województwa dolnośląskiego znajduje się 1 763 km linii kolejowych, co stanowi około 9,51% linii będących w zarządzie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Obejmują one:
*linie magistralne 367 km
*linie pierwszorzędne 966 km
*linie drugorzędne 226 km
*linie znaczenia miejscowego 204 km
Długość linii o znaczeniu państwowym wynosi: 1 049 km
Maciej Dutkiewicz,
Zespół prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
-
Listwa karniszowa creativa Lk-01
-
Jakie podstawy do stolików..
-
Kontrola z urzędu skarbowego –..
-
Jak izolacja drgań poprawia..
-
Szukasz stylowej łazienki?..
-
Idealny kosz prezentowy na..
-
Jak przygotować mieszkanie do..
-
Mikasa V200W vs V200W-CEV. Którą..
-
ASG z praktycznego punktu widzenia
-
Zostań kierowcą TIR-a: Wymagania,..
-
Gry miejskie: nowoczesne..
-
Gry miejskie: Nowoczesne..
-
Domy Szeregowe w Gdyni – Komfort..
-
Jak często można odwiedzać bliską..
-
Kosze prezentowe na urodziny –..
-
Jak dobrać idealne wyposażenie do..
-
Sindbad- podróżuj wygodnie!
-
Rytuały miłosne - magiczne..
-
Ośrodek leczenia uzależnień..
-
Kurtyny chłodnicze – jak działają..
-
Poradnik „Jak napisać powieść?”..
-
Kontenery socjalne – praktyczne..
-
Jak zaplanować udaną jednodniową..
-
Jak wybrać półkotapczan?


