Niemal każdy użytkownik w Polsce wyszukuje informacje w Google. Miliony konsumentów szuka produktów, usług, opinii i inspiracji w tej powszechnie użytkowanej wyszukiwarce internetowej.
O widoczności oferty na wysokich pozycjach w Google decyduje pozycjonowanie strony.
Czym jest tajemniczo brzmiący skrót SEO?
SEO (Search Engine Optimization) to optymalizacja strony mająca na celu poprawę jej widoczności (pozycjonowanie strony) w naturalnych wynikach wyszukiwania Google. Polega
to na zrównoważonym połączeniu działań on-site (na stronie) i off-site (poza stroną).
Skuteczne SEO to cały zespół działań na stronie www oraz poza nią, które mają na celu poprawę pozycji strony internetowej w wyszukiwarce. Budując stronę atrakcyjną dla robotów Google i dla użytkownika, buduje się równocześnie silną pozycję marki na tle konkurencji.
Optymalizacja treści polega na analizie obecnej na stronie internetowej treści pod kątem merytorycznym (dla użytkownika), gramatycznym, stylistycznym oraz nasyceniem i wyposażeniem w odpowiednie słowa kluczowe niezbędne do pojawienia się strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja strony pod kątem treści i zawartych w tekście słów kluczowych ma na celu między innymi zaktualizowanie, reorganizację oraz podniesienie jakości treści na stronie. Jej naczelnym celem jest jednak zoptymalizowanie treści w taki sposób, żeby była przyjazna wyszukiwarce Google i użytkownikowi oraz zawierała odpowiednią liczbę słów kluczowych związanych z tematyką serwisu.
- W Funky Media doskonale wiemy, że usługi SEO powinny być bazą działań marketingowych każdego biznesu, który działa w internecie i ma swoją stronę www – podkreślają specjaliści
Funky Media. - Skuteczne pozycjonowanie strony, to lepsza widoczność serwisu i w rezultacie
– zwiększenie sprzedaży.
Jak działa skuteczne pozycjonowanie strony? Jeżeli strona www firmy jest na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, to użytkownik widzi właśnie tę stronę i klika w link. Większy ruch na stronie generuje większą szansę sprzedaży. Wysokie pozycje bezpośrednio przekładają się więc na wyniki. Dzięki temu firma sprzedaje więcej i przyciąga do siebie nowych i powracających użytkowników.
Punktem wyjścia do działań SEO jest audyt SEO strony i analiza konkurencji w wynikach wyszukiwania. - Na tej podstawie rekomendujemy optymalne słowa kluczowe, opracowujemy strategię działań – wyjaśniają specjaliści Funky Media. - Przed rozpoczęciem procesu pozycjonowania zawsze zalecamy wykonanie dokładnego i kompleksowego audytu SEO analizowanej strony www. Wiemy, jak ważna jest analityka internetowa.
Audyt SEO specjaliści Funky Media traktują jak solidny fundament naszej pracy dla marki. To dokładna analiza strony www, w której wskazują elementy warte poprawy, aby zmaksymalizować efekty SEO, oraz opracowują rekomendacje do optymalizacji strony. Narzędzia, jakie wykorzystują to: Semstorm, Senuto, Google Search Console, Webmaster Tools, Ahrefs, Majestic, Deepcrawl i Screaming Frog.
Optymalizacja techniczna strony obejmuje zmiany techniczne, takie jak: poprawa prędkości ładowania pozycjonowanej strony internetowej, usunięcie błędnych i bezużytecznych przekierowań strony internetowej, analiza i wykluczenie w wynikach wyszukiwania zbędnych podstron z mapy strony (sitemap.xml). Optymalizacja strony zakłada dostosowanie serwisu do wymagań zarówno ze strony Google, jak i użytkownika, dotyczących szybkości działania strony, jej bezawaryjności i przejrzystości treści eksponowanych na stronie.
Funky Media wykorzystuje content marketing zgodnie z wytycznymi Google. Wartościowe i unikalne treści bogate w słowa kluczowe odgrywają strategiczną rolę w procesie optymalizacji i poprawy widoczności i pozycji strony w wyszukiwarce internetowej. SEO copywriting odbywa się zgodnie ze wskaźnikami jakości witryny od Google. Pisząc treści na stronę www, specjaliści Funky Media tworzą wizerunek eksperta w danej dziedzinie, a także dają sygnał użytkownikom i wyszukiwarce, że strona jest wiarygodna i godna zaufania. Dodają adekwatne słowa kluczowe i tworzą oryginalne treści wysokiej jakości, czyli skuteczny content marketing, zwiększający widoczność strony w wyszukiwarce.
Działania SEO to nieustanna analiza i dążenie do uzyskania jak największej konwersji. SXO (Search Experience Optimization) to optymalizacja doświadczeń internauty korzystającego z Twojej strony. Dostosowana do preferencji użytkownika, łatwa w obsłudze witryna, która zachęca do działania, to większa konwersja, a więc i większy zysk. Skuteczne pozycjonowanie wiąże się z instalacją i konfiguracją Google Analytics oraz Google Search Console. Stale monitorujemy pozycje strony w wynikach wyszukiwania za pomocą narzędzi analitycznych.
SEO wiąże się też z niższymi kosztami – w przeciwieństwie do reklam płatnych umożliwia zajmowanie wysokich miejsc w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Wszystkie środki finansowe przeznaczone na działania SEO pracują na rzecz zdobycia klientów z konkretnej grupy docelowej. Koszt pozycjonowania jest więc stosunkowo niski, jest to jedna z tańszych metod promocji w sieci.
- Każdego dnia aktualizujemy informacje o zmianach w sposobach działania algorytmów i naszą wiedzę, nieustannie się doskonaląc – podkreślają specjaliści Funky Media. - Nie opieramy naszych działań na teorii. Nasz zespół – specjaliści SEO, copywriterzy, programiści i nie tylko – ma za sobą długie lata doświadczenia w optymalizacji stron, tworzeniu wartościowych treści i w innych dziedzinach SEO.
Aby można było mówić o skutecznym pozycjonowaniu strony www, każdej powierzonej stronie należy poświęcić sporo uwagi. SEO pozycjonowanie w Funky Media odbywa się zgodnie ze wskaźnikami jakości witryny od Google, czyli wskaźnikami EAT (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness), które bazują na trzech założeniach mających wpływać na wysoką jakość witryny – ekspertyza, autorytet i zaufanie. Pisząc treści na stronę www i dzieląc się z użytkownikami specjalistyczną wiedzą, kreujemy marce wizerunek eksperta w danej dziedzinie.
Pozycjonowanie strony internetowej jest procesem skomplikowanym i długofalowym. Wyszukiwarka Google zmienia algorytm oceny stron internetowych kilkaset razy w roku, a kilka z tych zmian jest na tyle dużych, że żadna wypracowana pozycja słowa kluczowego nie jest stała. W wynikach wyszukiwania Google na każdej stronie jest maksymalnie 10 miejsc, na których może znaleźć się strona internetowa. W praktyce tylko pozycja na pierwszej stronie Google ma szansę na pozyskiwanie ruchu z wyszukiwarki Google. Każde kolejne strony w Google dają nieco mniejsze szanse na pozyskanie klientów.
Zwieńczeniem skutecznego pozycjonowania jest długotrwały wzrost pozycji w organicznych, naturalnych wynikach wyszukiwania i ruchu na stronie. Efekty działań SEO, czyli wysokie pozycje, wynagradzają wysiłek włożony w pozycjonowanie. Rozbudowana, uporządkowana i bogata w wartościowe i unikalne treści strona internetowa jest po prostu lepiej widoczna. Ile trzeba czekać na widoczne zmiany? Podanie jednoznacznej daty w SEO nie jest możliwe. Liczba stron www, słów kluczowych, jak i pozycjonujących się w sieci serwisów, z każdym dniem rośnie. Czas skanowania i indeksacji zmian przez roboty Google jest niezależny od agencji SEO. Na zauważenie wprowadzonych ulepszeń i optymalizacji przez roboty musimy poczekać – w tym procesie nie ma niestety drogi na skróty.
Artykuły branżowe, blogowe wpisy eksperckie, czyli wartościowe i użyteczne treści budują pozycję autorytetu stronie firmy. Niezbędne jest też zaufanie, wiarygodność i dbałość o bezpieczeństwo użytkowników, szczególnie ważne w przypadku sklepów internetowych i e-commerce – wdrożenie certyfikatu SSL, przejrzyste informacje kontaktowe, pozytywne opinie o firmie na zewnętrznych serwisach (Google Moja Firma, fora internetowe). W ten sposób dajemy sygnał zarówno robotom, jak i użytkownikom, że strona jest wiarygodna i godna zaufania. Tworzenie wysokiej jakości, oryginalnych i przydatnych treści oraz dbałość o aspekty techniczne domeny przynoszą korzyści dla pozycji strony.
Więcej:
Materiał zewnętrzny