Wiele miast (374)
Content Marketing: nowa możliwość zarabiania w Internecie?

Ci z Was, którzy mają własne strony internetowe i chcą promować swoją działalność na szeroką skalę, doskonale wiedzą, jak ciężko jest zdobyć na to finansowanie. W dobie niesamowitego rozwoju technologicznego, nie brak tak naprawdę coraz to nowszych sposobów na dodatkowy zarobek. Niestety, często są to kwoty groszowe – zupełnie nieadekwatne do naszych starań.

Reklama

Ponieważ dostajemy od Was bardzo dużo zapytań, a także próśb o wskazanie wiarygodnego sposobu zarabiania w Internecie, który pomógłby Wam uzyskać dodatkowe środki pieniężne, postanowiliśmy poruszyć ten temat. Tym bardziej, że dotyczy on bezpośrednio nas – Artystów i Twórców "Twierdzy Wyobraźni".

Od przeglądania stron, aż po pisanie artykułów…

W czasach obecnych istnieje doprawdy wiele systemów, dzięki którym można zdobyć pieniądze lub punkty (wymieniane na nagrody rzeczowe) za określone działania. Płacą nam chociażby za:

•    oglądanie stron internetowych
•    klikanie w bannery reklamowe
•    zamieszczanie boxów z reklamami na naszym portalu
•    umieszczanie płatnych linków reklamowych w treści
•    określone działania na Facebook'u (polubienie czyjegoś fanpage'a, zalajkowanie wskazanego posta czy napisanie pod nim komentarza)
•    pisanie postów na formach różnotematycznych
•    tworzenie własnych artykułów na potrzeby innych portali


 

Wszystkie te możliwości zarabiania prezentują się atrakcyjnie, a my zaczynamy karmić się nadzieją, że wynagrodzenie będzie adekwatne do włożonej przez nas pracy. Czy jest tak rzeczywiście?

Otóż, nie – ogromne rozczarowanie pojawia się bowiem w momencie wypłaty zgromadzonych (nawet długimi miesiącami!) środków albo oczekiwania na naliczenie jakiejkolwiek groszowej sumy za dane działanie.


Na uwagę zasługują tutaj, jak dla nas wyjątkowo kontrowersyjne, metody zamieszczania boxów reklamowych na portalach czy płatnych linków w treściach istniejących na naszym serwisie. Prawda jest taka, że jedynie strony generujące miliony odsłon miesięcznie mają szansę na nich cokolwiek zarobić, a i tak nie będą to zadowalające sumy. Pojawiła się na naszym rynku pewna tendencja do płacenia właścicielom serwisów internetowych nie za sam fakt umieszczenia formy reklamowej, lecz np. za to, że ktoś po kliknięciu w banner dokona zakupu i wtedy my otrzymujemy za to kilkuprocentowe wynagrodzenie (o ile oczywiście nikt nie uzna, że owo przekierowanie nie nastąpiło w nieodpowiedni sposób tudzież nie odbierze nam prowizji – co zdarzyć się może nawet wówczas, gdy nie ingerujemy w tego typu działanie).



Kto na tym zyskuje? Przede wszystkim reklamodawcy oraz właściciele takich systemów.

Tego typu formy zarabiania są dla nas absurdalne – skoro billboardy na ulicach miast są zawsze płatne, to dlaczego na stronach internetowych, mimo wiszenia reklamy i stale odwiedzających ją użytkowników (potencjalnych klientów), my nie otrzymujemy za to nic?


Inną kwestią, równie spędzającą nam sen z powiek, co bannery reklamowe, jest pisanie artykułów na zlecenie w projektach zrzeszających zarówno redaktorów, jak i reklamodawców. Stawki oferowane osobom piszącym, mimo wieloletniego doświadczenia oraz pasji, wahają się w okolicy 2-3zł za 1000 znaków ze spacją. Takie ceny można zaoferować komuś ewentualnie za korektę bez redagowania, nie zaś za całkiem nowy wątek, będący wytworem naszej wyobraźni i wymagającym od nas doskonałej znajomości tematu.

Czy istnieje zatem dobry sposób na zarabianie w Internecie, który będzie przekładał się na nasz wkład pracy? Testując w ostatnim czasie wiele metod finansowania, udało nam się znaleźć platformę NextContent.pl, która opiera się na content marketingu i w chwili obecnej jest najlepszą dla nas formą uzyskiwania dodatkowych środków na rozwój naszego portalu.


Idea oraz specyfika content marketingu w pigułce


Niniejsza metoda reklamy, dająca również możliwość zarobku, jest interesującą alternatywą dla tradycyjnego marketingu i skupia się na dotarciu do potencjalnego klienta poprzez wartościowy artykuł zamieszczony na stronie. Za ogromną zaletę content marketingu można uznać brak natarczywych reklam, które – jak wiemy z własnego doświadczenia podczas przeglądania rozmaitych witryn internetowych – bardziej irytują, aniżeli wzbudzają nasze zainteresowanie.


Zamiast nachalnej promocji z tekstem nasyconym językiem reklamowym, mamy tutaj do czynienia w gruncie rzeczy z ciekawie przedstawionymi informacjami, zabawnymi filmami z poradami albo zaskakującymi propozycjami rozwiązywania problemów, które nurtują nas na co dzień. Nawet, jeżeli w takim artykule jest reklama danej marki, czyta się ją przyjemnie, ponieważ wnosi do naszego życia coś, co się po prostu nam przydaje.
 

NextContent.pl szansą na dodatkowy zarobek dla blogerów i właścicieli serwisów internetowych


Jak już wcześniej zostało nadmienione, content marketing stawia przede wszystkim na jakość publikowanych treści, ich użyteczność oraz atrakcyjność. Nic więc dziwnego, że szuka w polskim Internecie wartościowych stron, które cieszą się zainteresowaniem wśród użytkowników z racji zamieszczanych na nich artykułów czy nowinek. Bardzo dobrze wpasowują się tutaj prywatne blogi bądź portale pasjonatów danej dziedziny sztuki. Wiemy, że wielu z Was prowadzi strony promujące Waszą twórczość, dlatego postanowiliśmy przedstawić Wam właśnie tę platformę.

NextContent.pl to źródło pozyskiwania ciekawych artykułów, a także bardzo dobra forma monetyzacji. Za każdy opublikowany tekst na własnej stronie, a w tym wybrany przez samego siebie, otrzymuje się zapłatę, która waha się od kilku do kilkuset złotych za dany temat w zależności od renomy portalu lub grupy docelowej. Witryny, które mają wysoki Page Rank (minimum do przyjęcia to PR1), mogą dzięki publikacji treści zarobić w miesiącu nawet tysiąc złotych, co w porównaniu z innymi systemami zarabiania jest godziwym wynagrodzeniem. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że sieć NextContent.pl skupia zarówno małych, jak i największych w Polsce wydawców internetowych oraz reklamodawców, którym przyświeca wspólna idea – budowanie świadomości tudzież wizerunku swoich marek wśród internautów.

Poza zarabianiem jako wydawca w tej platformie, gdzie uczestnictwo jest darmowe, można w każdej chwili stać się reklamodawcą i zlecać za opłatą zamieszczanie własnych tekstów w innych serwisach NextContent.pl, co z kolei sprzyja promowaniu swojej marki poprzez treści content marketingowe.





 

Alicja Paluch - A.M. Phoenix

www.TwierdzaWyobrazni.pl
stat4u PortalPOLSKA.pl