Wiele miast (20)

Co warto wiedzieć przed wynajmem przestrzeni biurowej dla niewielkiej firmy?

Zdecydowana większość działających w Toruniu firm to niewielkie przedsiębiorstwa, zatrudniające maksymalnie kilka osób. Właściciele tego typu działalności bardzo często decydują się na pracę w domu, aby uniknąć opłat związanych z wynajmowaniem powierzchni biurowej. W wielu sytuacjach takie rozwiązanie nie jest jednak możliwe, ponieważ utrudnia odbywanie spotkań z klientami i negatywnie wpływa na wizerunek firmy. Posiadanie reprezentacyjnych pomieszczeń okazuje się więc praktycznie niezbędne. Decydując się na wynajem biura, warto zwrócić uwagę na kilka czynników.

Reklama
Dlaczego warto wynająć biuro nawet dla małej firmy?
 
Oferujący do wynajęcia zróżnicowane biura Toruń to miasto, w którym właściciele przedsiębiorstw mogą bardzo skutecznie pozyskać nowych odbiorców i zachęcić ich do odwiedzin w siedzibie firmy. Własna przestrzeń jest w stanie przybliżyć nawet najmniejszą działalność do klientów korporacyjnych.

Na zwiększony popyt wpływ ma przede wszystkim obecność na rynku wielu firm typu start-up, które dopiero zaczynają swoją działalność. Najemcami biurowymi coraz częściej stają się także przedstawiciele wolnych zawodów pracujących wcześniej we własnych mieszkaniach, tacy jak doradcy, architekci czy prawnicy. Wszystkie te grupy korzystają z presji spadkowej, której coraz częściej podlega czynsz za powierzchnię biurową.

 
 
Jak wybrać lokalizację i metraż przestrzeni biurowej?
 

Zdj. www.KosciuszkoPoint.pl
    Właściciele newielkich firm zwykle poszukują małych, ale jednocześnie funkcjonalnych pomieszczeń biurowych w atrakcyjnych lokalizacjach.

Budynek niekoniecznie musi znajdować się w samym centrum miasta, ponieważ nierzadko generuje w ten sposób zbyt duże koszty. Znaczenie ma przede wszystkim branża oraz rodzaj prowadzonej działalności. Biuro powinno się znajdować w miejscu optymalnym dla odwiedzin klientów.

Warto wziąć pod uwagę bezproblemowy dojazd do siedziby firmy oraz bliskie 
sąsiedztwo dogodnego parkingu. Obecnie dość wysoka liczba pustostanów pozwala przedsiębiorcom na wynegocjowanie bardzo atrakcyjnych cen. Największą popularnością cieszą się pokoje robocze o powierzchni około 15 - 40 mkw.
 
 
Na co należy zwrócić uwagę i gdzie warto szukać ogłoszeń?
 
Każda przestrzeń przeznaczona do pracy biurowej musi spełniać określone wymogi związane z bezpieczeństwem. Oferujący zróżnicowane biura Toruń to miasto, w którym znaleźć można wiele pomieszczeń zgodnych z wymaganymi przepisami BHP. Najmniejszy obszar do pracy powinien mieć minimalną wielkość 6mkw. W przypadku braku okna, łączy czas pracy w ciągu jednej doby może wynieść maksymalnie 4 godziny.

Osobną kwestią jest sposób poszukiwania ogłoszeń. Można to robić samodzielnie, sprawdzając oferty zamieszczane na lokalnych serwisach internetowych oraz w prasie. Warto również skorzystać z usług profesjonalisty, czyli agenta nieruchomości. Specjalista tego typu dysponuje dostępem do większej ilości atrakcyjnych ofert oraz posiada lepsze zorientowanie w sektorze najmu. Dzięki temu może także służyć pomocą przy wyborze powierzchni biurowych, spełniając wszystkie wymagania przedsiębiorcy.

Więcej: www.KosciuszkoPoint.pl

 
stat4u PortalPOLSKA.pl