Wiele miast (19)

Będą parkingi, jak znajdzie się partner

Miasto zarezerwowało miejsca pod budowę parkingu wielopoziomowego. Nie wiadomo jednak czy i kiedy taki powstanie. Potrzebny jest partner do ich budowy i... wola kierowców do parkowania.

Reklama
Gdyńska radna Mirosława Król nie owija w bawełnę. Twierdzi, że przestrzeń miejska w centrum Gdyni wymaga nie tylko dyskusji i konsultacji, ale także konkretnych działań.
 
- Jednym z przykładów takich działań jest ograniczenie ruchu kołowego w centrum miasta, a tym samym stworzenie dodatkowych miejsc postojowych, które będą rekompensatą dla zmotoryzowanych mieszkańców - zaznacza.

I pyta władze miasta, jak się ma sprawa z budowa wielopoziomowego parkingu i jakie są jego potencjalne lokalizacje?
 
Odpowiedź na to drugie pytanie okazuje się prosta. Jak informuje Marek Stępa, zastępca prezydenta Gdyni, sporządzone plany zagospodarowania przestrzennego przewidują w śródmieściu rezerwy terenów dla realizacji ogólnodostępnych parkingów strategicznych. Do najważniejszych lokalizacji na terenach gminnych należą: Skwer Kościuszki/aleja Jana Pawła II, Plac Konstytucji, Skwer Plymounth oraz rejon 10 Lutego/alei 17 Grudnia.
 
Ponadto miasto przewiduje, że parkingi realizowane na terenach prywatnych w ramach planowanych zespołów usługowo - mieszkaniowych lub usługowych będą pełnić funkcję parkingów strategicznych. Wiceprezydent tu wymienia następujące lokalizacje: rejon ul. Władysława IV oraz ul. Nowej Węglowej.
 
- Realizacja parkingów strategicznych w ramach partnerstwa publiczno - prywatnego uzależniona jest od pojawienia się wiarygodnych partnerów - wyjaśnia Stępa. - Dotychczasowy brak zastosowania tej formuły może wynikać ze stosunkowo niskich opłat parkingowych niezapewniających opłacalności przedmiotowych inwestycji, przy jednoczesnej ograniczonej skłonności kierowców do ponoszenia opłat - zaznacza przedstawiciel gdyńskiego magistratu.
 
raz
stat4u PortalPOLSKA.pl