Bochnia
Zmiany w bocheńskim magistracie

16 stycznia 2019 roku odbyła się konferencja prasowa, której tematem głównym były zmiany organizacyjne w Urzędzie Miasta Bochnia. Burmistrz Miasta Bochnia Stefan Kolawiński na wstępie wyjaśnił powody zmian.

Reklama

Najważniejsza z nich to powołanie drugiego zastępcy burmistrza. Stanowisko to objął Gustaw Korta. Nie jest to osoba nieznana w magistracie. Pan Korta, pełnił już funkcję z-cy burmistrza w okresie 2007 – 2010, podczas kadencji burmistrza Bogdana Kosturkiewicza.

Równolegle z tą zmianą, przeprowadzono także podział dotychczasowego Wydziału GKiŚ na dwa wydziały tzn. Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska – podległy burmistrzowi Gustawowi Korcie – i Wydział Inwestycji, Rewitalizacji Miasta i Funduszy Zewnętrznych – podległy burmistrzowi Robertowi Cerazemu. Jako główny powód, burmistrz Stefan Kolawiński podał konieczność rozdziału inwestycji długofalowych od bieżących i remontów, co ściśle łączy się z dużymi projektami prowadzonymi obecnie przez miasto, związanymi z rewitalizacją, a jednocześnie nie tylko nie zmniejszeniem, ale i wzrostem zadań bieżących.

Po wystąpieniu burmistrza głos zabrali jego zastępcy obrazując bardziej szczegółowo zakres swoich kompetencji i stojących przed nimi zadań. Nowy schemat organizacyjny Urzędu Miasta, zakresy obowiązków i zakres działania nowych Wydziałów umieszczony jest na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Bochnia.

Oczywiście nie obyło się bez pytań ze strony przedstawicieli bocheńskich mediów, dotyczących całego wachlarza innych spraw. Pytano o drogę tzw. KN2 – uzyskano odpowiedź, że w najbliższych tygodniach powinna być otwarta, ponieważ jest już decyzja Wojewody Małopolskiego, będąca odpowiedzią na protest jednej z rodzin, która w zasadzie nie zmienia w jakiś szczególny sposób tego, co zostało zrobione. Pytano o to co stanie się z kostką brukową z Rynku? W odpowiedzi burmistrz Robert Cerazy poinformował, że kostka zostanie zmagazynowana i będzie wykorzystywana sukcesywnie tam, gdzie zajdzie taka potrzeba, jako materiał własny inwestora. Pytano także o kilka innych pomniejszych spraw interesujących dziennikarzy dot. inwestycji, remontów, a także zmian personalnych.

Na wszystkie pytania dziennikarze otrzymywali obszerne i wyczerpujące wypowiedzi lub zaznaczeniem ewentualnego uzupełnienia, jeżeli dana sprawa jest w trakcie i jej rozwiązania wymaga jeszcze jakichś zabiegów, np. uzyskania określonych dokumentów, przeliczenia, znalezienia wykonawcy lub zmian, które muszą nastąpić, w związku z niemożnością przewidzenia niektórych okoliczności – tak jak w przypadku znalezisk archeologicznych w miejscu prowadzenia prac rewitalizacyjnych.

stat4u PortalPOLSKA.pl